Kapitoly článku:
Velká cena Kanady kromě jiného ukázala, že až po ztrátě 160 koňských sil a s ne úplně optimálně fungujícím brzdovým systémem je monopost Mercedesu relativně vyrovnaným soupeřem pro zbytek světa.
Až na poslední problémy s přehříváním výkonových měničů zodpovědných za změnu střídavého proudu na jednosměrný a opačně v rámci kinetické části hybridního systému (ERS-K) se zdá, že tým neohroženě míří za oběma tituly.
Mercedes proto do Kanady cestoval s velkým sebevědomím a žádné skutečné novinky nebo specifické změny kvůli charakteristikám tratě nepřivezl. Místo velkých koncepčních změn zaměřuje svou pozornost na detaily.
Jedním z příkladů jsou lopatky za předními brzdovými kanálky. Mezi prvky zavěšení předních kol byly poprvé přidany ve Španělsku, ale v Kanadě byly prodloužené už pravděpodobně na maximální pravidly povolenou délku.
Jejich úloha je zpracovat proudění obtékající přední kolo z vnitřku předtím, než vyplní oblast nízkého tlaku vzduchu za kolem, kde se střetne s prouděním procházejícím okolo vnější strany kola.
Tím se nejen snižuje aerodynamický odpor tvořený prouděním v okolí rotujících pneumatik, ale zlepšuje se i účinnost předního křídla, protože vše, co se děje za ním, má vliv i na proudění přes přední křídlo.
Pouze pro páteční tréninky Mercedes zavedl druhý infračervený senzor pro sledování teplot běhounů předních pneumatik - pravděpodobně kvůli přesnějšímu měření v daném teplotním rozsahu. Pro zbytek víkendu se vrátil k jednomu Texys IRN8C-F1 pro každou pneumatiku.