Jaké nové díly nasadily týmy v Kanadě? Novinky Ferrari efekt nepřinesly

Podívejte se na přehled novinek, které týmy přivezly na Velkou cenu Kanady. Největší pozornost mělo vzbudit Ferrari se svým velkým balíkem. Na trati se ale přínos novinek neprojevil.
Jaké nové díly nasadily týmy v Kanadě? Novinky Ferrari efekt nepřinesly
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Force India
  6. McLaren
  7. Lotus
  8. Sauber
  9. Caterham

Velká cena Kanady kromě jiného ukázala, že až po ztrátě 160 koňských sil a s ne úplně optimálně fungujícím brzdovým systémem je monopost Mercedesu relativně vyrovnaným soupeřem pro zbytek světa.

Až na poslední problémy s přehříváním výkonových měničů zodpovědných za změnu střídavého proudu na jednosměrný a opačně v rámci kinetické části hybridního systému (ERS-K) se zdá, že tým neohroženě míří za oběma tituly.

Mercedes proto do Kanady cestoval s velkým sebevědomím a žádné skutečné novinky nebo specifické změny kvůli charakteristikám tratě nepřivezl. Místo velkých koncepčních změn zaměřuje svou pozornost na detaily.

Jedním z příkladů jsou lopatky za předními brzdovými kanálky. Mezi prvky zavěšení předních kol byly poprvé přidany ve Španělsku, ale v Kanadě byly prodloužené už pravděpodobně na maximální pravidly povolenou délku.

Jejich úloha je zpracovat proudění obtékající přední kolo z vnitřku předtím, než vyplní oblast nízkého tlaku vzduchu za kolem, kde se střetne s prouděním procházejícím okolo vnější strany kola.

Tím se nejen snižuje aerodynamický odpor tvořený prouděním v okolí rotujících pneumatik, ale zlepšuje se i účinnost předního křídla, protože vše, co se děje za ním, má vliv i na proudění přes přední křídlo.

Pouze pro páteční tréninky Mercedes zavedl druhý infračervený senzor pro sledování teplot běhounů předních pneumatik - pravděpodobně kvůli přesnějšímu měření v daném teplotním rozsahu. Pro zbytek víkendu se vrátil k jednomu Texys IRN8C-F1 pro každou pneumatiku.

Předchozí kapitola Následující kapitola

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10