Jaké motory by chtěli výrobci a jaká bude realita?

Výrobci motorů se během ledna sešli na dvou schůzkách, kde řešili podobu budoucích pohonných jednotek. Závěrů bychom se mohli dočkat 6. února.
Jaké motory by chtěli výrobci a jaká bude realita?

Formule 1 nám možná brzy vlije trochu optimismu do žil. Má být prezentován plán podoby budoucích pohonných jednotek, na které si ale budeme muset počkat zřejmě až do roku 2017.

Podle Auto Motor und Sport padají různé návrhy. Mercedes chce v co nejširší podobě zachovat současné pohonné jednotky, což je s ohledem na jeho dominanci logické. Úřadující šampioni by souhlasili s navýšením průtoku paliva, což je jediná šance, jak se dostat nad 1000 koní, což je požadavek Ecclestona. Vedlejším produktem bude i lepší zvuk.

Honda, která vstupuje do F1 až letos, chce radikálnější změny (například elektromotor pro každé kolo). Ferrari pak 2,8 l osmiválec se 17 000 otáčkami, bez MGU-H, s jednotným KERSem a turbem. V tomto by se mohli shodnout s Red Bullem.

Důležitým klíčem je také cena. Ta nemá překročit 10 milionů euro.

Kromě motorů má přijít také plán dalších změn. Mluví se nejen o vyšším výkonu ale také širších pneumatikách. FIA (Whiting) má navíc několikabodový seznam změn, který vychází vstříc malým týmům. Těm velkým se ale mnohé nápady nelíbí. Mluví se o využívání externích aerodynamických tunelů s ještě omezenějším časem foukání, maximálně 4 upgrady ročně, nebo více standardizovaných částí.

Foto: Renault

Další článek: Montezemolo by mohl vést kandidaturu Říma na pořádání olympiády

18:20 | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.