Jaké jsou aktuální výkony všech motorů? Ferrari je nejsilnější jen v kvalifikaci

Jaké jsou aktuální výkony všech motorů? Ferrari je nejsilnější jen v kvalifikaci

Ferrari a Mercedes mají stále velký náskok na zbývající dva výrobce.

V minulosti se výrobci motorů rádi chlubili jejich výkonem. Uveřejněná čísla ale nebylo možné ověřit. Dnes je situace opačná. Výrobci čísla neuveřejňují, ale je možné je odvodit na základě GPS dat.

Auto Motor und Sport se dostal k datům, ze kterých lze odhadnou výkon jednotlivých spalovacích motorů. Údaje se týkají opravdu jen spalovacího motoru. MGU-K může podle pravidel přispět jen 120 kilowaty (163 koní).

Kolik je toho následně odváděno přes baterii a kolik přes MGU-H, to je už druhá věc. Spalovací motor může kvůli protitlaku výfuku ztratit až 40 koní. Platí to především v závodě, kde se počítá s efektivností.

V kvalifikaci jedou ostrá kola všichni s plně nabitou baterií. Nerekuperuje se a protitlak výfuku se snížen na minimum.

Mercedes se sice chlubí, že už přesáhl hranici (celkového) výkonu 1000 koní, ale to je možné jen na testovací stolici, kde se nemusíte zaobírat spotřebou a především spolehlivostí. Připomeňme, že motor by měl vydržet zhruba třetinu sezóny.

Ferrari má v kvalifikaci výkon asi 790 koní. Mercedes ztrácí 10 koní. V závodě jsou na tom oba motory podobně. 

Ostatní dva výrobci jsou na tom výrazně hůře. Motor Renaultu má výkon jen 710 koní. C specifikace, kterou používá od Monzy Red Bull, má 730 koní.

Výkon motoru Honda je asi 715 koní. Zatímco Renault už další vylepšení letos neplánuje, tovární tým dokonce nenasadí ani C specifikaci, Honda chce přivést novinky do Austinu. Od USA by mohla mít výkon okolo nebo přes 750 koní.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud