Před startem nové sezóny asi všechny nejvíce zajímá to, jaké je aktuální rozložení sil. Jak tedy podle jedné z analýz vypadá situace?
Auto Motor und Sport se na základě všech dostupných dat (desítky stran), ale také na základě informací přímo od týmů, pokusil udělat analýzu.
Je to samozřejmě obtížné, týmy jezdily nejen s různým množstvím paliva, ale měnily se i podmínky – například vítr. V neposlední řadě nesmíme zapomenout, že týmy mají různé fáze svých programů. Ferrari nebo McLaren přivezou vylepšení až do Austrálie.
Jak tedy podle německého webu momentálně situace vypadá?
Skupina 1: Mercedes a Ferrari
Mercedes prý sám odhaduje, že má na svého rivala z Maranella náskok 0 až 0,4 sekundy.
Skupina 2: Williams, Red Bull, Toro Rosso
Přibližně 0,5 až 0,6 sekund za první skupinou je trojice týmů Williams, Red Bull a Toro Rosso. U Red Bullu je prý zřejmé, že opět postavil dobrý vůz, ale chybí mu potřebný výkon. Renault plánuje upgrade pro Kanadu, má prý přinést 35 koní. Red Bull by se pak mohl osamostatnit a v ideálním případě nebýt daleko od první skupiny.
Skupina 3: Force India, Haas
Třetí skupina ztrácí jen 2 až 3 desetiny, takže obě skupiny se mohou postupně promíchat. Pro Haas by samozřejmě bylo velkým úspěchem, pokud by jako nový tým porazil některé zavedené týmy. Podle analýzy jsou na tom ale velmi dobře. Technický šéf Force Indie si dělal legraci, že síla Haasu není překvapivá, neboť je to téměř kopie Ferrari.
Skupina 4: McLaren, Renault, Sauber
Až za všemi těmito týmy se nachází McLaren či Renault. Tým z Wokingu ovšem přiveze do Austrálie plánovaný balík vylepšení a něco připraví určitě i Honda. U Renaultu jsme už zmínili vylepšení pohonné jednotky v Kanadě.
Skupina 5: Manor
Na posledním místě by měl být Manor, který letos přešel na motory Mercedes. Také on chystá vylepšení, mohl by se tak dotáhnout na čtvrtou skupinu.
V tabulce je přehled kol – ideální kolo je součtem nejlepších sektorů daného jezdce.
Jezdec |
Ideální kolo |
Nejlepší kolo |
Pneumatika |
Hülkenberg |
1.22,223 |
1.23,251 |
ultra měkká |
Vettel |
1.22,708 |
1.22,852 |
super měkká |
Räikkönen |
1.22,709 |
1.22,765 |
ultra měkká |
Rosberg |
1.22,976 |
1.23,022 |
měkká |
Sainz |
1.23,134 |
1.23,134 |
ultra měkká |
Massa |
1.23,161 |
1.23,193 |
měkká |
Bottas |
1.23,229 |
1.23,229 |
ultra měkká |
Verstappen |
1.23,234 |
1.23,382 |
ultra měkká |
Hamilton |
1.23,310 |
1.23,622 |
měkká |
Perez |
1.23,611 |
1.23,721 |
super měkká |
Magnussen |
1.23,798 |
1.23,933 |
super měkká |
Alonso |
1.24,301 |
1.24,735 |
měkká |
Ricciardo |
1.24,350 |
1.24,427 |
měkká |
Palmer |
1.24,591 |
1.24,859 |
měkká |
Button |
1.24,610 |
1.24,714 |
ultra měkká |
Wehrlein |
1.24,638 |
1.24,913 |
ultra měkká |
Nasr |
1.24,749 |
1.24,760 |
měkká |
Ericsson |
1.24,987 |
1.25,031 |
měkká |
Kvyat |
1.24,969 |
1.25,141 |
měkká |
Grosjean |
1.25,142 |
1.25,255 |
měkká |
Gutierrez |
1.25,422 |
1.25,422 |
super měkká |
Haryanto |
1.25,880 |
1.25,899 |
ultra měkká |
Foto: Getty Images / Mark Thompson