Jaké je roložení sil? Nejrychlejší byl v testech Hülkenberg

Jaké je roložení sil? Nejrychlejší byl v testech Hülkenberg

Před startem nové sezóny asi všechny nejvíce zajímá to, jaké je aktuální rozložení sil. Jak tedy podle jedné z analýz vypadá situace?

Auto Motor und Sport se na základě všech dostupných dat (desítky stran), ale také na základě informací přímo od týmů, pokusil udělat analýzu. 

Je to samozřejmě obtížné, týmy jezdily nejen s různým množstvím paliva, ale měnily se i podmínky – například vítr. V neposlední řadě nesmíme zapomenout, že týmy mají různé fáze svých programů. Ferrari nebo McLaren přivezou vylepšení až do Austrálie.

Jak tedy podle německého webu momentálně situace vypadá?

Skupina 1: Mercedes a Ferrari

Mercedes prý sám odhaduje, že má na svého rivala z Maranella náskok 0 až 0,4 sekundy.

Skupina 2: Williams, Red Bull, Toro Rosso

Přibližně 0,5 až 0,6 sekund za první skupinou je trojice týmů Williams, Red Bull a Toro Rosso. U Red Bullu je prý zřejmé, že opět postavil dobrý vůz, ale chybí mu potřebný výkon. Renault plánuje upgrade pro Kanadu, má prý přinést 35 koní. Red Bull by se pak mohl osamostatnit a v ideálním případě nebýt daleko od první skupiny.

Skupina 3: Force India, Haas

Třetí skupina ztrácí jen 2 až 3 desetiny, takže obě skupiny se mohou postupně promíchat. Pro Haas by samozřejmě bylo velkým úspěchem, pokud by jako nový tým porazil některé zavedené týmy. Podle analýzy jsou na tom ale velmi dobře. Technický šéf Force Indie si dělal legraci, že síla Haasu není překvapivá, neboť je to téměř kopie Ferrari. 

Skupina 4: McLaren, Renault, Sauber

Až za všemi těmito týmy se nachází McLaren či Renault. Tým z Wokingu ovšem přiveze do Austrálie plánovaný balík vylepšení a něco připraví určitě i Honda. U Renaultu jsme už zmínili vylepšení pohonné jednotky v Kanadě. 

Skupina 5: Manor 

Na posledním místě by měl být Manor, který letos přešel na motory Mercedes. Také on chystá vylepšení, mohl by se tak dotáhnout na čtvrtou skupinu. 

V tabulce je přehled kol – ideální kolo je součtem nejlepších sektorů daného jezdce.

Jezdec Ideální kolo Nejlepší kolo Pneumatika
Hülkenberg 1.22,223 1.23,251 ultra měkká
Vettel 1.22,708 1.22,852 super měkká
Räikkönen 1.22,709 1.22,765 ultra měkká
Rosberg 1.22,976 1.23,022 měkká
Sainz 1.23,134 1.23,134 ultra měkká
Massa 1.23,161 1.23,193 měkká
Bottas 1.23,229 1.23,229 ultra měkká
Verstappen 1.23,234 1.23,382 ultra měkká
Hamilton 1.23,310 1.23,622 měkká
Perez 1.23,611 1.23,721 super měkká
Magnussen 1.23,798 1.23,933 super měkká
Alonso 1.24,301 1.24,735 měkká
Ricciardo 1.24,350 1.24,427 měkká
Palmer 1.24,591 1.24,859 měkká
Button 1.24,610 1.24,714 ultra měkká
Wehrlein 1.24,638 1.24,913 ultra měkká
Nasr 1.24,749 1.24,760 měkká
Ericsson 1.24,987 1.25,031 měkká
Kvyat 1.24,969 1.25,141 měkká
Grosjean 1.25,142 1.25,255 měkká
Gutierrez 1.25,422 1.25,422 super měkká
Haryanto 1.25,880 1.25,899 ultra měkká

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud