Dvanáctým závodem pokračovala sezona Mistrovství světa vozů Formule E na novém okruhu v areálu londýnského výstaviště ExCeL. Ve své domácí EPrix triumfoval Jake Dennis s monopostem BMW.
Z pole position do závodu na 45 minut a 1 kolo však odstartoval jiný Brit Alex Lynn v indickém voze Mahindra. Po zhasnutí červených světel uhájil první pozici před Dennisovým BMW na místě druhém a před dalšími jezdci počínaje třetím Sébastienem Buemim v Nissanu.
Na okruhu, který vedl částečně vnitřkem pavilonu výstaviště, došlo v těsných zatáčkách po startu ke skrumáži vozů, na kterou doplatil Alex Sims ve druhé Mahindře. Poškození Simsova vozu Britovi nedovolovalo další pokračování v závodě, to samé platilo i pro dalšího britského jezdce Sama Birda. Lídr šampionátu musel svůj poškozený Jaguar odstavit v garáži.
Po velké strkanici zůstala Simsova Mahindra stát na trati, následkem čehož musela být vyhlášena plná žlutá fáze. Za kolize po startu byli Maximilian Günther a Jean-Éric Vergne potrestáni shodnými penalizacemi „stop-and-go“ na 10 sekund.
Po restartu závodu si vedoucí Lynn si Dennisem v závěsu začali budovat náskok na zbytek startovního pole.
Jake Dennis se k útoku na svého krajana odhodlal 27 minut před konce EPrix ve chvíli, kdy Lynn zajel z prvního místa do aktivační zóny útočného módu. Dennis využil Lynnova vybočení z ideální stopy a převzal vedení.
V souboji o třetí místo si mezitím mohl na chvíli vydechnout Sébastien Buemi. Andre Lotterer jedoucí za ním v Porsche totiž nesprávně projel aktivační zónu, nedokázal tudíž aktivovat útočný mód a propadl se na páté místo za Nycka de Vriese v Mercedesu. Němec se navíc okamžitě dostal pod tlak obou továrních Audi Reného Rasta a Lucase di Grassiho.
Na samotném čele závodu se poté situace velmi výrazně naklonila na stranu vedoucího Dennise. Lynn totiž v nájezdu do jedné ze zatáček probrzdil a vlastní chybou tak ztratil kontakt s jezdcem BMW na první místě.
Tento moment se nakonec ukázal jako rozhodující. Jake Dennis si vybudoval takový náskok, které Lynn neměl šanci stáhnout. Letošní nováček ve formuli E si poté 18 minut před koncem pohodlně aktivoval útočný mód bez ztráty pozice a za volantem svého BMW si dokroužil pro druhé vítězství v elektrickém šampionátu v kariéře. Poprvé Dennis vyhrál v druhém letošním závodě ve Valencii.
O další pozice na stupních vítězů se v závěru tvrdě bojovalo a nejlépe si počínal pilot Mercedesu Nyck de Vries.
Nizozemec nejprve v desáté zatáčce překonal Buemiho Nissan a o pár kol později ve stejném místě úspěšně zaútočil i na Alexe Lynna. De Vries tak dojel druhý a na vítěze kvalifikace zbyla jen třetí příčka.
I přes nedojetí sobotního závodu zůstává lídrem šampionátu Sam Bird, jehož náskok před Jakem Dennisem se však ztenčil na pouhé 2 body. Sobotní vítěz Dennis má naopak náskok pouhého bodu na třetího Antonia Felixe da Costu, který je úřadujícím šampionem.
Čtvrtý Nyck de Vries ztrácí na Birda 4 body, pátý Robin Frijns z Virginu 5 bodů. Situace je tři závody před konce sezony nadále mimořádně vyrovnaná, i dvanáctý Pascal Wehrlein může stále pomýšlet na zisk titulu. Německý pilot Porsche ztrácí 21 bodů na Birda, ve hře je přitom ještě 90 bodů.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jake Dennis |
BMW |
46:50.048 |
33 |
2 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
5.341 |
33 |
3 |
Alex Lynn |
Mahindra |
6.946 |
33 |
4 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
8.008 |
33 |
5 |
André Lotterer |
Porsche |
10.699 |
33 |
6 |
René Rast |
Audi |
11.427 |
33 |
7 |
Lucas di Grassi |
Audi |
12.233 |
33 |
8 |
S.Vandoorne |
Mercedes |
17.381 |
33 |
9 |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
18.457 |
33 |
10 |
Oliver Rowland |
Nissan |
28.185 |
33 |
11 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
30.724 |
33 |
12 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
38.240 |
33 |
13 |
Nick Cassidy |
Virgin |
43.475 |
33 |
14 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
48.025 |
33 |
15 |
Robin Frijns |
Virgin |
51.037 |
33 |
16 |
Max Guenther |
BMW |
55.105 |
33 |
17 |
Mitch Evans |
Jaguar |
57.579 |
33 |
18 |
Oliver Turvey |
NIO |
58.624 |
33 |
19 |
Joel Eriksson |
Dragon |
59.945 |
33 |
20 |
S.Sette Câmara |
Dragon |
1:00.436 |
33 |
- |
Norman Nato |
Venturi |
1:44.707 |
33 |
- |
Tom Blomqvist |
NIO |
|
25 |
- |
Sam Bird |
Jaguar |
|
1 |
- |
Alexander Sims |
Mahindra |
|
0 |