Jaká je budoucnost Red Bullu v F1?

Helmut Marko před pár dny prozradil, že probíhají jednání s Renaultem ohledně rozšíření možné spolupráce u Toro Rosso. Vše může skončit koupi týmu. Ale ve hře není jen Toro Rosso.
Jaká je budoucnost Red Bullu v F1?

Renault se netají tím, že chce mít opět vlastní tým. Jako nejlogičtější se jeví koupě Toro Rosso, které má letos dobrý vůz a používá pohonné jednotky Renault. Jednání s Francouzi po víkendu potvrdil i Helmut Marko. Ve hře je větší účast Renaultu v týmu, přebarvení vozů na žluto ale také koupě týmu.

Od manažérů Renaultu by to byl špatný postup, kdyby nesondovali také jinde. „Tyto diskuse proběhly s Toro Rosso, ale částečně také se Sauberem,“ řekl Helmut Marko pro Speed Week. Potvrzuje i jednání s Force Indií a Lotusem.

Nabízí se však otázka, co s Red Bullem. F1 je pro něj především reklamou, ale díky ztrátě Renaultu na Mercedes to není úplně efektivní reklama. Red Bull přitom nemá příliš mnoho možností. Přejít pod křídla Ferrari nebo Mercedesu se nezdá být moc reálné, nalákat jiného dodavatele (například někoho z koncernu Volkswagen) nebo si postavit vlastní motor je během na dlouhou trať, jak ukazuje příklad Hondy.

Kromě toho Red Bull říká, že podle jeho analýzy sledovanost F1 vloni poklesla o 26%. To marketingu také neprospěje.

Podpisu smlouvy s Renaultem ale nyní zpětně nelituje. „Ne,“ odpověděl šéf společnosti Dietrich Mateschitz. „Kromě toho není žádná alternativa. S Ferrari nebo Mercedesedem bychom byli stále zákaznickým týmem. Navíc byla smlouva podepsána v době, kdy Sebastian Vettel a Red Bull Racing sbírali jedno vítězství za druhým a získali čtyři tituly mistra světa.“

Podle Red Bullu je současnými pravidly nemožné Mercedes dohnat. Nepodaří se to prý ani Hondě nebo Ferrari. Maranellský tým podle Red Bullu není blíže než vloni, jen je rychlejší. 

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Diskuze (30) Další článek: Po Hockenheimu potvrzuje nezájem o GP také Nürburgring