Jak vypadá práce jezdců Ferrari v simulátoru? Popsal ji Felipe Massa

V době zákazu testování v průběhu sezóny hrají klíčovou roli simulátory. Jezdci v nich pracují podobně jako v testech, detaily popsal Felipe Massa.
Jak vypadá práce jezdců Ferrari v simulátoru? Popsal ji Felipe Massa

Simulátory týmů formule 1 jsou velmi pokročilá zařízení, která umožňují virtuálně testovat vozy, jejich nastavení a vylepšení na různých okruzích. Data, s kterými pracují, jsou velmi detailní. Cílem je pochopitelně se co nejvíce přiblížit realitě.

"Den v simulátoru se velmi podobá normálnímu testu na závodní trati," popisuje Felipe Massa. "Začneme jezdit asi v 9 hodin ráno a pokračujeme až do jedné hodiny odpoledne. Pak máme přestávku na oběd, který máme v prostoru simulátoru. Následně jezdíme znovu od zhruba 14:30 do 17 hodin. A poté, stejně jako na závodní trati, mám poradu s inženýry."

I když jsou simulátory velmi sofistikované, zatím ještě nedokáží stoprocentně nahradit testování na trati. Ale mají jiné výhody.

"V simulátoru obvykle jedete první jízdu, jen abyste si zvykli, pak začnete jezdit jízdy tak o pěti nebo šesti měřených kolech. Okamžitě vidíte výsledky toho, co děláte. Na jejich základě rozhodnete, jaké změny na voze uděláte, a znovu vyjedete. Za jeden den v simulátoru můžete vyzkoušet mnohem víc věcí než na trati, protože ve virtuálním prostředí změníte věci mnohem rychleji. V simulátoru také neztrácíte čas s koly z boxů a do boxů."

"Například na Katalánském okruhu začnete v simulátoru na výjezdu z 11. zatáčky a okamžitě jedete měřené kolo. Když stisknete tlačítko pro ukončení, jste jakoby zpět v garáži. Hovoříte s inženýry a cokoliv chcete změnit na voze, udělají téměř hned. Nebo můžou auto nastavit pro testování nových dílů, nebo experimentovat s nastavením. V simulátoru jde tedy vše mnohem rychleji než při skutečných testech."

A i když v simulátoru jezdci netrénují fyzickou kondici stejně jako ve skutečném voze, výhody virtuálních jízd nekončí u časové úspory.

"Po fyzické stránce je práce v simulátoru mnohem méně únavnější, než jezdění v reálném autě, protože přetížení je menší," vysvětluje Massa. "Ale i tak řídíte, hýbete se a tvrdě pracujete. Fyzické úsilí je ale mnohem menší. Co je na simulátoru nejlepší? Když nabouráte, nic se nestane, vůbec nic! OK, něco pocítíte ve volantu, ale pak se platforma zastaví a je konec. Když jste v simulátoru poprvé, může se vám stát, že vyjedete mimo a dokonce nabouráte, ale vašemu vozu se nic nestane."

Další článek: Na vítězství zřejmě zatím nemáme, říká Alonso

18:07 | Norris dostal za nájezd do boxů jen napomenutí. Sportovní komisaři přihlédli k podmínkám na trati.
17:31 | Pokud se díváme správně, tak by měl Stroll i přes penalizaci zůstat 11.
17:30 | Lance Stroll dostal penalizaci 10 sekund a 2 trestné body za kolizi s Gaslym.
16:25 | Norrisovi hrozí penalizace za špatný vjezd do boxů. V 16:45 půjde kde sportovním komisařům.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink zrušen
Kvalifikace Norris
Neděle 26. září 2021
Závod Hamilton