Jak vám zní spojení McLaren-Alfa Romeo?

Mezi novináři se i nadále řeší a diskutuje budoucnost partnerství mezi McLarenem a Hondou.
Jak vám zní spojení McLaren-Alfa Romeo?

McLaren má dvě základní možnosti. Zůstat s Hondou nebo od příští sezóny jezdit s jinou pohonnou jednotkou. Ve druhém případě má tři hypotetické možnosti: Mercedes, Renault a Ferrari (a to zřejmě v tomto pořadí.).

Vstup nového výrobce je nereálný. Do příštího roku by pohonnou jednotku nedokázal postavit a pro rok 2019 už to snad ani nemá smysl, neboť od roku 2021 budou pohonné jednotky jiné. 

Honda-Mercedes-Honda?

Zajímavá úvaha se ojevila na webu novináře Jamese Allena. Příští rok by McLaren jezdil s pohonnou jednotkou Mercedes a v roce 2019 se vrátil k Hondě.

Vypadá to divoce, ale někdy se i bývalí manželé dají znovu dohromady. Tady by to bylo ovšem dohodnuto předem. Podobný scénář by byl výhodný pro všechny. McLaren by uštědřil Hondě facku a příští rok by si zazávodil. Honda by měla čas v klidu pracovat na řešení svých problémů (pokud to ovšem vůbec dokáže) a u Mercedesu by byli za hrdiny, kteří pomohli soupeřům.

Připomeňme, že bez ohledu na McLaren, bude Honda dodávat v příštím roce své pohonné jednotky také Sauberu. Švýcarský tým by se dostal do role pokusného králíka, ale dobře placeného králíka! 

Odvážili jsme se doufat... Boullier po závodě nenacházel slova

Odvážili jsme se doufat... Boullier po závodě nenacházel slova

Nálada ve Stuttgartu

Stále je zde otázka, zda by Mercedes vůbec chtěl McLarenu dodávat pohonné jednotky – myšleno nikoliv na rok ale dlouhodobě. Výhodou je, že obě značky ještě nedávno spolupracovaly, takže i značná část inženýrů se zná. U McLarenu jsou zvyklí na spolupráci s Mercedesem. 

Brown u kávy řeší budoucnost McLarenu. Má plán B i plán C

Brown u kávy řeší budoucnost McLarenu. Má plán B i plán C

Není to ale zase tak dávno, co Mercedes odmítl dodávat pohonné jednotky Red Bullu v obavě, že by ho rudí býci poráželi nebo mu minimálně silně konkurovali s jeho vlastním motorem. Přitěžující okolností u McLarenu jsou i spory z minulosti. Velkou výhodou Wokingu je ale v tomto případě Zak Brown, který má ve vztahu k Mercedesu čistý štít a je to schopný vyjednávač.

Další možností je Reanault. Ten je sice lepší než Honda, ale na Mercedes a Ferrari stále ztrácí.

Zamrzne peklo? Ne, možná se jen vrátí Alfa Romeo

Ferrari a McLaren? Odvěcí soupeři? Nemyslítelné. Nebo snad ano? Motorsport.com přichází se zajímavým nápadem. Představte si McLaren s motorem Ferrari, který by se ale nejmenoval Ferrari. Jeho název by byl Alfa Romeo.

Sergio Marchionne mluví o návratu legendární značky kudy chodí a tohle by byl skvělý způsob, jak to udělat.

Kromě toho Ferrari příští sezónu ztrácí Sauber, takže bude dodávat jen Haasu a to je poměrně málo. McLaren by mohl do partnerství napumpovat velké peníze – 20 až 30 milionů dolarů. Kromě toho posaďte do vozu McLaren-Alfa Romeo Fernanda Alonsa a Marchionne bude se svým plánem v sedmém nebi. Neexistuje žádný jiný způsob, jak Alfu Romeo vrátit do F1 ve velkém měřítku a přitom tak jednoduše.

Samozřejmě nic není dokonalé. Je nepravděpodobné, že by Ferrari dodalo McLarenu balíček v takové podobě, aby ho McLaren porážel – a je přitom jedno, jak by se motory jmenovaly.

Spojení McLarenu a Alfy Romeo by mimochodem nebylo úplnou novinkou. Poprvé s nim přišel Andrea de Adamich v roce 1970. 

Williams-Honda?

S hodně odvážnou spekulací přišel švýcarský Blick. Podle něj by mohla Honda dodávat své pohonné jednotky také Williamsu.

Trochu se operuje s uvolněním kapacit pro dodávání pohonných jednotek McLarenu, což ale není problém. Letos dodává Mercedes pohonné jednotky dvěma týmům (Williams, Force India). Vloni to ale byly tři (Manor).

Foto: Gettty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.
13. prosince | Podle ruské zpravodajské agentury TASS potvrdí Williams v pátek Sergeje Sirotkina.
11. prosince | Podle odkaz je nyní favoritem na sedačku u Williamsu Sergej Sirotkin.