Jak umí Ferrari držet tajemství o Alonsovi?

Asi stejně, jako před Schumacherem a Räikkönenem.

Píše se rok 1995 a pro Benetton závodí Michael Schumacher, který po smrti Ayrtona Senny obhajuje titul mistra světa. Svět se točí ve víru spekulací o tom, že by měl Schumacher přestoupit do Ferrari.

20. června 1995 vydává Ferrari tiskovou zprávu, ve které by rádo "již po nesčetněkráté a s maximální jasností uvedlo, že veškeré zprávy o vyjednávání s Michaelem Schumacherem jsou absolutně nepravdivé."

Inu, některé životopisy je nutné si ověřovat v databázích formule 1, ale že Michael Schumacher od roku 1996 závodil pro Ferrari je věc, kterou nosí člověk spíše v hlavě.

Kimi Räikkönen závodil mj. v roce 2005 pro McLaren. V podobném duchu se začaly objevovat zprávy, že by měl nastoupit do Ferrari. Maranello to v podobném duchu jako o deset let dříve vehementně popíralo, ačkoli bylo spíše veřejným tajemstvím, že Ferrari si za 5 milionů dolarů koupilo na Räikkönena exkluzivní opci. Chvíli poté, co se v polovině roku 2006 vyjasnil vztah mezi Ferrari a Michaelem Schumacherem (tím, že Schumacher oznámil odchod z F1), potvrdilo oficiálně Ferrari smlouvu s Räikkönenem.

Píše se rok 2008 a média informují o tom, že dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso podepsal smlouvu s Ferrari.

"Nehodláme ani ztrácet čas tím, že to budeme nějak komentovat," řeklo Ferrari, a už to skoro není ani vtipné.

Vztahy s veřejností má ve Ferrari na starosti Luca Colajanni, relativně nepříjemná osoba, která si nejspíše ještě dnes myslí, že platí to, co říká tiskové oddělení týmu. Už ale dávno nemá právě vztahy s žurnalisty pod kontrolou a tudíž možná ani netuší, že informace, které díky svým kontaktům mají k dispozici, nemá smysl dementovat.

Alonso podepsal smlouvu s Ferrari od roku 2011 a existuje možnost, že by nastoupil již o rok dříve. Räikkönenovy aktivity v rallye Colajannimu jako argument na obhajobu jeho tvrzení dvakrát dobře neposlouží.

Další článek: Útočiště dosloužilých pilotů F1 zkrachovalo

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.