Jak to bude letos s týmovými rádii?

Možná si na to ještě pamatujete. FIA vloni zpřísnila omezení rádiové komunikace. Nakonec to dopadlo tak, jak to dopadá obvykle – slušným sezónním gulášem.
Jak to bude letos s týmovými rádii?

Pravidla se vloni neměnila, pouze se podrobněji vyložil článek 20.1 Sportovních pravidel, které říká, že „jezdec musí řídit vůz sám bez cizí pomoci“.

Nakonec se kolem toho strhl slušný chaos, a tak FIA v Singapuru vydala mírnější manuál (nařízení TD/041-14). Trochu se počítalo s tím, že od letošního roku přijde větší omezení, ale novinář James Allen cituje mluvčího FIA, podle kterého se nic dalšího zatím nechystá. Důležité je slovo zatím. Strategická skupina a FIA si ponechávají zadní vrátka, a pokud by to uznali za vhodné, doplní seznam zákazů.

O čem se tedy v rádiu nebude smět ani letos inženýr s jezdcem bavit?

  • Jízdní stopy na okruhu
  • Kontakt s obrubníky
  • Nastavení vozu pro konkrétní zatáčky
  • Srovnávání s časy soupeřů v sektorech
  • Srovnávání rychlosti s jinými soupeři v zatáčkách
  • Volba převodových poměrů
  • Brzdné body
  • Srovnávání brzdění s ostatními jezdci
  • Diskuse o brzdění (jak má kde brzdit apod.)
  • Používání tlačítka pro předjetí (kdy ho má použít)
  • Používání DRS ve srovnání s jiným jezdcem
Další článek: Týmy chtějí vozy široké jako na konci 90. let

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
26. února | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna