Kapitoly článku:
Sauber tento rok přináší novinky průběžně už od začátku sezóny a to včetně většího balíku změn v Monaku.
Tyto obrázky nám nabízejí pohled na změny v oblasti bočnicových křídel a podlahy v Monaku. (1) Bočnicová křídla nyní tvoří tři samostatné vertikální křídlové prvky podobně jako u Mercedesu. Nová je i podlaha pod těmito křídly. Všimněte si rozdílů v tvarování její (2) náběhové hrany a záhybů na okraji.
Na obrázku níže vlevo jsou nové lopatky pod přední částí šasi. Byly také součástí monackého balíku vylepšení.
Klasické T-křídlo má Sauber již od Velké ceny Austrálie. Na obrázku výše je vidět i úpravu žraločí ploutve, ve které byl zaplněn výřez v ploutvi. Od závodu v Soči si Sauber osvojil T-křídlo s dvěma křídlovými profily navzájem propojenými na koncích.
Sauber má, podobně jako Williams, kromě obyčejného T-křídla i další „spodní“ T-křídlo.
Před monackým víkendem se musel v týmu řešit i jeden problém s chlazením pohonné jednotky a elektroniky, neboť ve Španělsku se ukázalo, že systém chlazení nebyl dostatečný a motor musel pracovat na nižší výkon, než by jeho potenciál umožňoval.
Předtím v Bahrajnu se už jednou problém s chlazením řešil, když se v rámci opatření zavedl tento vstupní otvor po obou stranách ploutve (viz obrázek níže).
Na obrázku výše vidíme vlevo nový úchyt zpětného zrcátka a přídavnou lopatku před ním.
Sauber přivezl do Austrálie přední křídlo doplněné o menší lopatku vyrůstající z předposlední klapky.
Nové (1) deflektory Sauberu na obrázku výše byly přes zimu zkráceny a dostali trochu pozměněny tvarování. Na rohu přední části podlahy navíc přibyl menší (2) sekundární deflektor. S novou verzí zmizela (3) lopatka pod bočnicovým křídlem a vylepšený byl i (4) záhyb na okraji podlahy.
Na obrázku vlevo najdeme propracovaný okraj nového difuzoru zavedeného počátkem druhé poloviny předsezónních testů.
Gurneyho klapka na okrajích difuzoru byla v Monaku zkrácena a místo toho se nyní na rozích difuzoru objevuje trojice svislých lopatek.
V době předsezónních testů se v Barceloně krátce objevilo i tohle netradiční výfukové křídlo ve tvaru písmene „U“.