Během Velké ceny Brazílie 2018 došlo k neobvyklému souboji mezi Oconem a Verstappenem, po kterém přišel Verstappen o vítězství.
Max Verstappen předjel nebo spíše objel Hamiltona a mířil vstříc jasnému vítězství. Ve 44. kole však došlo ke kolizi mezi Verstappenem a Oconem a jezdec Red Bullu do cíle dojel až druhý.
Rozdíly mezi třemi týmy a zbytkem jsou natolik velké, že velká část startovního pole dostane od lídra závodu i špičky kolo. Už výrazně méně obvyklé je, že se některý z jezdců snaží na trati dostat zpět do kola, v jakém jede lídr závodu. Ale stává se to. Ocon se o to pokusil. Jak se vůbec za Verstappenem objevil?
Max Verstappen stavěl u svých mechaniků ve 35. kole a nazul měkké pneumatiky. Ocon měl jinou strategii. Stavěl ve 40. kole a nazul superměkké. V době incidentu tak měl nejen o pět kol čerstvější, ale také měkčí pneumatiky.
Právě kvůli zastávce dostal Ocon kolo. V prvních kolech po zastávce chtěl samozřejmě využít potenciál svých pneumatik, a tak na to pořádně tlačil. Ve 43. kole zajel čas 1:12.876, který byl o 0,246 s rychlejší než čas Verstappena.
Ocon po závodě uvedl, že se optal týmu a ten mu dal souhlas k útoku na vedoucí red bull.
Pokud odmyslíme následnou situaci a to, kdo koho zavřel nebo kdo komu nenechal místo, tak Verstappen samozřejmě nemusel s Oconem bojovat. Tým ho měl upozornit, že za ním Ocon je, blíží se a je rychlejší.
Na druhou stranu ani Ocon nemusel nikam spěchat. Před kolizí byl 14. a nejbližším soupeřem byl Carlos Sainz, který byl před ním téměř 9 sekund a později zajel znovu do boxů. Před Sainzem byl pak Gasly, který stavěl ve 22. kole a k mechanikům na rozdíl od Sainze už nezamířil.
Force India patrně nevěděla, že Sainz bude stavět a Ocon se měl pokusit oba jezdce před sebou, kteří měli už dosti „staré“ středně tvrdé pneumatiky, dojet.
Foto: Getty Images / Lars Baron