S návratem formule 1 do Evropy se budou týmy těšit v barcelonském paddocku vlastnímu zázemí v podobě klasických motorhomů. Tým Lotus popsal, jak vypadá stavba motorhomu v roce 2012.
Motorhome slouží nejen členům týmu jako zázemí na okruhu, ale také hostům. Týmy si je vozí jen na evropská závodiště a letos měly předpremiéru už během testů v Mugellu.
"Prvním krokem je vyzvednutí kamiónů z jejich základny v německém Stuttgartu, celkem máme pět vozů, což je docela konvoj," popisoval Thomas Fusseneger, který má na starost motorhome Lotusu. "Pokud nebudou potřebovat opravy, pravděpodobně se nevrátí až do konce evropské části sezóny, protože z hlediska logistiky dává větší smysl je parkovat na okruzích, kde budou potřeba."
Veřejnosti se motorhomy ukáží nadcházející závodní víkend v Barceloně. Kamióny Lotusu na okruh dorazily už v sobotu po 16hodinové cestě z Mugella. Po přijetí na okruh je třeba kamióny umýt. Poté přichází dvoudenní výstavba motorhomu, v Barceloně se pracovalo od neděle do úterý.
"Když začneme v neděli pracovat, prvním úkolem je vyznačit si prostor a zaparkovat do něj kamióny," vysvětloval Fusseneger. "To není jednoduché, protože tahače musí být přesně na svých místech, aby vše mohlo do sebe zapadnout. Motorhomy musí mít mezi sebou určitou vzdálenost, abychom mezi nimi mohli postavit ta dvě atria."
"Samotná atria jsou uskladněna ve dvou kamiónech a celé je stavíme ručně. Zabere to většinu neděle a v pondělí sestavíme solární panely na střeše, kuchyni, jídelny a kanceláře - to vše vozí třetí kamión."
Motorhome Lotusu tvoří po stranách dva kamióny (fotografie je z loňského roku, ale tým má letos stejný motorhome), u kterých se zvedá střecha, vnitřní vybavení je už z většiny na místě.
"Motorhome marketingu se staví celkem snadno, nejnáročnější je budování informatických prostor, s čímž nám hodně pomáhá IT technik týmu. Na druhé straně, na které se nachází pokoje jezdců, je hodně práce, protože musíme dát dohromady postele, pokoje, koupelny atd., což je časově mnohem náročnější, než si dokážete představit."
Motorhome Lotusu staví celkem sedm lidí, kteří cestují na všechny evropské závody. Pokud po sobě následují dvě Grand Prix jen s týdenní přestávkou, střídají se řidiči kamiónů, aby si stihli odpočinout.
Za normálních okolností tedy motorhome stojí už v úterý před závodním víkendem. A kdy ho tým začne rozebírat? "Balit začínáme téměř hned po závodě, hlavně když jdou závody těsně za sebou, to máme velmi nabitý harmonogram. Během závodního víkendu začneme v neděli kolem 18. hodiny a ten den skončíme kolem půlnoci."
"V pondělí pokračujeme od 6. hodiny. Obvykle pak máme vše hotové kolem 14. hodiny ten den odpoledne. A jakmile nabereme dost síly, vydáme se na cestu do další destinace. Naštěstí je mnohem rychlejší vše rozebrat než postavit," dodal Fusseneger.