Jak se Hamilton učil pozdě brzdit

Lewis Hamilton si zavzpomínal na své začátky na čtyřech kolech, jsou pevně spojené s jeho otcem Anthonym, který ho po celou dobu tlačil vpřed.
Jak se Hamilton učil pozdě brzdit

Hamilton je sice ve formuli 1 známý jako odchovanec McLarenu, ale než přišel do Wokingu, vedl jeho kariéru výhradně jeho otec.

"Je to zajímavý vztah, který se v průběhu let vyvíjel," popisoval britský jezdec v rozhovoru pro Le Matin. "Po rozvodu mých rodičů (když mu byly 2 roky) jsem první roky strávil s matkou. Žil jsem s ní až do chvíle, kdy jsem začal jezdit."

"Můj otec si myslel, že mi může nabídnout lepší život, lepší podmínky pro začátek kariéry. Ujistil mojí matku, že se o mě dokáže postarat a podpořit mě. Ona to pochopila. Když si mě otec vzal, žongloval se čtyřmi zaměstnáními, to musí dělat hodně lidí, aby mi umožnil závodit."

"Několikrát si vzal hypotéku na dům a náklady byly obrovské. Na začátku byl mým mechanikem, takže jsme měli velmi blízký vztah. Pak se stal mým manažerem až do chvíle, kdy jsem přišel do formule 1. Tam se to zkomplikovalo. Míchat byznys do tak blízkého vztahu, to mělo za nevyhnutelný následek pnutí. Od chvíle, kdy není mým manažerem, je náš vztah znovu zdravý."

Anthony Hamilton učil svého syna Lewise také řídit. Vnuknul mu jednu důležitou věc, která se stala jednou z jeho významných zbraní v celé kariéře, a to pozdní brzdění.

"Naučil mě nikdy se nevzdávat, nikdy neodstupovat," řekl. "A co se týče techniky, lidé moc nevědí, že když jsem začínal na motokárách, můj otec chodil na trať, aby viděl, kde před zatáčkami brzdí nejrychlejší děti. A chtěl po mně, abych na těch místech brzdil, ale já končil mimo, mimo, mimo."

"Pokaždé mi řekl: 'Zkus to znovu.' Nakonec jsem si na to zvykl a stal jsem se pozdním brzdičem (late braker), jedním z pilotů, kteří brzdí nejpozději, na poslední chvíli před zatáčkou, a to mi umožnilo vyhrát pár závodů..."

Další článek: Ricciardo se vyrovná Vettelovi hned od začátku, předpovídá Pérez

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.