Nová pravidla se dotknou i zastávek v boxech. Formule má stále čtyři kola, ale ta jsou širší a těžší. Jak to zkomplikuje práci mechanikům?
Nové pneumatiky jsou o 6 cm širší vpředu a o 8 cm širší vzadu. Stoupla také hmotnost pneumatik. Přední o 1 kg na 9,5 kg, zadní o 2 kg na 12 kg. Jak to ovlivní zastávky v boxech?
Po zákazu tankování se týmy mohly a musely soustředit při pit stopech pouze na výměnu pneumatik. Za velmi dobrou zastávku je nyní považován čas okolo 2,0 nebo lehce na 2 sekundy. Nejlepší v tomto ohledu byl vloni Williams, který měl nejvíce nejrychlejších zastávek. V Baku dokázal vyměnit pneumatiky za 1,92 s.
Steve Nielsen z Williamsu pro Motorsport.com prozradil, že se jeden dvousekundový pit stop skládá z 34 úkonů. Tucet těchto úkonů širší a těžší pneumatiky ovlivní. Vyšší hmotnost takový problém není. Jednou z hlavních komplikací je, že se matice nyní nachází „hlouběji v pneumatice“, takže při jejím povolování a utahování je větší prostor pro chyby.
Druhým problémem bude také místo. O výměnu jednoho kola se starají tři mechanici — jeden s pistolí, druhý sundává pneumatiku a třetí nasazuje novou. Všichni tři jsou jen pár centimetrů od sebe.
Podle odhadů by pneumatiky nakonec nemusely být o mnoho pomalejší, ale častěji uvidíme zastávky spíše okolo 2,4 až 2,6 s.
Foto: Getty Images / Charles Coates