Jak mohl Sauber projít čtvrteční technickou přejímkou?

Jak mohl Sauber projít čtvrteční technickou přejímkou?

Vozy týmu Sauber byly z GP Austrálie diskvalifikovány kvůli nevyhovujícím zadním křídlům. Jak je ale možné, že FIA odhalila problém až v neděli?

Článek 24 Sportovních pravidel stanoví, že tři dny před závodem (čtyři dny v Monaku) musí všechny vozy projít technickou kontrolou Mezinárodní automobilové federace. V opačném případě se nesmí zúčastnit závodního víkendu. Vozy týmu Sauber čtvrteční kontrolou v Melbourne prošly, přesto je na konci víkendu čekala diskvalifikace.

Proč se tak stalo, vysvětlil představitel FIA v rozhovoru s Adamem Cooperem. "Lidé očekávají, že se na takové věci přijde, ale skutečnost je taková, že týmy můžou od čtvrtka cokoliv na vozech změnit bez naší účasti," vysvětloval. "Proto ve čtvrtek vozy nekontrolujeme, jestli vyhovují pravidlům, kontrolujeme jen bezpečnost."

"Nekontrolujeme nic, co má vztah k výkonnosti. Týmy si můžou dělat vlastní kontroly. Je to tak prostě proto, že týmy můžou kdykoliv před začátkem kvalifikace cokoliv změnit. A i tak je poté třeba zkontrolovat stovky věcí a není možné zkontrolovat úplně vše na všech vozech, takže se kontroly provádějí náhodně."

Sauber měl tedy svým způsobem smůlu. Chyba výstupní kontroly v továrně v Hinwilu způsobila, že zakřivení křídla neodpovídalo novému pravidlu, které bylo zavedeno jako součást faktického zákazu F-průduchu. Do soboty FIA žádné kontroly, které by tento problémy mohly odhalit, neprovádí. A po závodě technici federace zkontrolovali křídlo jen u 10 vozů, mezi nimi byly oba monoposty Sauber. Stejnou kontrolu podstoupily vozy Red Bullu, Ferrari, McLarenu, Renaultu a Toro Rosso.

Doporučujeme

Články odjinud