Letošní vozy měly být díky vyššímu přítlaku a gripu rychlejší v zatáčkách i celkově na kolo. Jak se to povedlo?
V některých zatáčkách jsou podle údajů Pirelli vozy rychlejší o více než 20 km/h, jak ukazuje tabulka níže.
Rychlost v některých zatáčkách
Zatáčka |
2016 (km/h) |
2017 (km/h) |
Barcelona – 3. zatáčka |
212 |
248 |
Barcelona – 9. zatáčka |
215 |
245 |
Silverstone – Copse |
260 |
290 |
Spa-Francorchamps – Pouhon |
253 |
289 |
Největšího zrychlení v čase na kolo dosáhly vozy ve Spa, kde Hamilton překonal čas Rosberga z předešlého roku o téměř 4,2 sekundy. Spa je ale nejdelším okruhem v kalendáři, takže i když se jedná o okruh s rychlými zatáčkami a tedy dobrým potenciálem na velké zrychlení, je tento údaj zavádějící.
Pokud bychom zrychlení vydělili délkou okruhu, pak na jeden kilometr zrychlily vozy nejvíce v Maďarsku (o 0,831 s).
Monza v tabulce níže chybí, protože během kvalifikace bylo mokro. V Japonsku jezdci překonali čas loňské pole position už v pátečním tréninku. Pokud bude sucho, může být pokořen i rekord z roku 2006 (Schumacher, 1:28.954).
Kvalifikace
Závod |
2016 |
2017 |
Rozdíl (s) |
Rozdíl na 1 km |
Austrálie |
Hamilton |
Hamilton |
-1.649 |
-0.311 |
1:23.837 SMn |
1:22.188 UMn |
Bahrajn |
Hamilton |
Bottas |
-0.724 |
-0.134 |
1:29.493 SMn |
1:28.769 SMn |
Čína |
Rosberg |
Hamilton |
-3.724 |
-0.683 |
1:35.402 SMn |
1:31.678 SMn |
Rusko |
Rosberg |
Vettel |
-2.143 |
-0.366 |
1:35.337 SMn |
1:33.194 UMn |
Španělsko |
Hamilton |
Bottas |
-2.851 |
-0.612 |
1:22.000 Mn |
1:19.149 Mn |
Monako |
Ricciardo |
Raikkonen |
-1.444 |
-0.433 |
1:13.622 UMn |
1:12.178 UMn |
Kanada |
Hamilton |
Hamilton |
-1.353 |
-0.310 |
1:12.812 UMn |
1:11.459 UMn |
Ázerbájdžán |
Rosberg |
Hamilton |
-1.927 |
-0.321 |
1:42.520 SMn |
1:40.593 SMn |
Rakousko |
Hamilton |
Bottas |
-1.977 |
-0.458 |
1:06.228 UMn |
1:04.251 UMn |
Velká Británie |
Hamilton |
Hamilton |
-2.643 |
-0.449 |
1:29.243 Mn |
1:26.600 SMn |
Maďarsko |
Rosberg |
Vettel |
-3.689 |
-0.831 |
1:19.965 SMn |
1:16.276 SMn |
Belgie |
Rosberg |
Hamilton |
-4.191 |
-0.598 |
1:46.744 SMn |
1:42:553 UM |
Singapur |
Rosberg |
Vettel |
-3.093 |
-0.611 |
1:42.584 UMn |
1:39.491 UMn |
Malajsie |
Hamilton |
Hamilton |
-2,774 |
-0.500 |
1:32.850 Mn |
1:30.076 Mn |
Vysvětlivky:
- UMn: ultraměkká nová
- UM: ultraměkká
- SMn: superměkká nová
- Mn: měkká nová
Srovnávat nejrychlejší kola závodu je trochu problematičtější, protože záleží na okolnostech, které nesouvisí se změnou pravidel – jezdec může například přezout na nové pneumatiky v posledních kolech apod.
Nicméně i v případě nejrychlejších kol závodu vozy na všech okruzích zrychlily. Nejvíce ve Spa (5,006 s) a nejméně v Rakousku (1,000 s).
Například ve Španělsku, které je pro srovnávání vždy dobrým místem, byl rozdíl 3,355 s.
Foto: Getty Images / Dan Mullan