Jak jsou na tom týmy s hmotnostmi svých vozů?

Jak jsou na tom týmy s hmotnostmi svých vozů?

Rychlé bestie? Možná spíše rychlí cvalíci. Letos uvidíme možná nejrychlejší ale zcela určitě nejtěžší vozy.

Na hmotnost vozů si stěžuje spousta lidí i jezdců – například Hamilton. Už vloni byla minimální hmotnost 708 kg. Letos vzrostla na 728 kg. Důvodů je několik. Tím prvním jsou samozřejmě nová pravidla a to v přímé podobě — vozy jsou především širší. Druhým důvodem jsou širší a tedy i těžší pneumatiky. Pravidla ale mají na hmotnost i nepřímý vliv. Vyšší rychlost v zatáčkách znamená, že některé díly musely být posíleny, aby větší síly zvládly.

Hmotnost roste i s větším rozvorem. Podle odhadu cca 2 až 3 kg na 10 cm. Mercedes je delší o 26 cm, Force India o 27,9 cm.

Do hmotnosti se nezapočítává jen šasi, díly, pohonná jednotky, pneumatiky atd., ale také závaží. Týmy je používají pro lepší vyvážení vozu. Pro provoz auta nejsou nutná, ale pokud je inženýři mohou použít, budu vám vděční. 

Jaká je současná situace? Podle Auto Motor und Sport je Mercedes 5 kg nad limitem. Není to mnoho, ale i tak to může dělat 2 desetiny na kolo. 

Red Bull měl původně 5 kg pod limitem. Měl, ale už nemá. Renault totiž musel reagovat na problémy s MGU-K. Pár kilo přibraly všechny vozy s pohonnou jednotkou Renault. 

Ferrari, Haas i Williams jsou lehce pod limitem. Zajímavá je situace u Force Indie. V testech měla 10 kg navíc a jezdci museli držet přísné diety. Nyní je 3,5 kg pod limitem. Týmu se tak podařilo zbavit 13,5 kg. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud