Bernie Ecclestone nedávno prohlásil, že sociální sítě jsou pro formuli 1 k ničemu. Týmy s tím nesouhlasí, což daly Ecclestonemu vtipnou formou najevo. Jak se jim ale na sociálních sítích vede?
Mnoho týmů má své profily nejen na Twitteru a Facebooku ale také na Youtube nebo Google+. My jsme se ale zaměřili především na prvně dvě jmenované.
Týmy jsou aktivní zejména na Twitteru. Ten sice u nás není tak rozšířený, ale pro formuli 1 je hlavní sociální platformou. Najdete tam jezdce, týmy i novináře. Twitter byl také svědkem několika kauz. Lewis Hamilton na něj ještě u McLarenu hodil telemetrii, Lotus se poměrně odvážně loučil s Kimim i Boullierem.
V následující tabulce a grafech najdete nejen počty fanoušků ale také průměrný počet tweetů za den. Týmy jsou skutečně aktivní. Například u Ferrari to má ale logické vysvětlení. Scuderia publikuje často tutéž zprávu ve třech jazycích (anglicky, italsky a španělsky). Kromě toho často sdílí obsah z dalších účtů – Jezdecké akademie Ferrari, obchodu Ferrari apod.
Do tabulky a grafů jsme samozřejmě zahrnuli jen účty závodních týmů. Mnoho z nich má ale více účtů pro různé své aktivity a projekty. Ferrari má pak na Facebooku účet jako Scuderia Ferrari ale také jako Ferrari. Druhý jmenovaný má přes 16,3 milionů fanoušků.
Tým |
Twitter |
Facebook |
Počet tweetů |
Na Twitteru od |
Průměrný počet Tweetů denně |
Ferrari |
930 000 |
3 100 000 |
34 100 |
ledna 2010 |
19 |
Mercedes |
891 000 |
8 306 000 |
30 500 |
března 2009 |
14 |
McLaren |
742 000 |
2 600 000 |
15 200 |
března 2009 |
7 |
Red Bull |
616 000 |
3 980 000 |
7200 |
prosince 2012 |
5 |
Toro Rosso |
207 000 |
220 000 |
3 000 |
října 2009 |
1,6 |
Williams |
340 000 |
613 000 |
18 700 |
listopadu 2009 |
10 |
Sauber |
266 000 |
485 000 |
11 100 |
prosince 2010 |
7,7 |
Lotus |
489 000 |
1080 000 |
38 200 |
dubna 2009 |
18,6 |
Force India |
271 000 |
877 000 |
19 200 |
září 2008 |
8,5 |