FIA v sobotu rozeslala týmům novou směrnici, která se týká tlaku a průtoku paliva.
Když se na novinku ptali Nikiho Laudy, řekl pro RTL, že slyšel o tom, že některé týmy mají druhou palivovou nádrž.
Před sezónou platily dvě omezení: 100 kg paliva na závod a průtok maximálně 100 kg/h. Druhá nádrž, o které mluví Lauda, samozřejmě neznamená, že by si nějaký tým potají vezl dalších pár kilo paliva navíc.
Ve skutečnosti to ani nebude druhá nádrž v té podobě, v jaké si ji asi představujete. Už před časem vzniklo podezření, že se některým týmům podařilo posílat palivo do motoru i v okamžiku, kdy ho motor nepotřebuje, čímž se postupně nahromadí a v určitý okamžik je využito, což vede k vyššímu výkonu.
FIA vydala nařízení, podle kterého měly týmy nasadit senzory, aby bylo možné tlak paliva měřit kdekoliv v rámci motoru.
V sobotu vydala FIA novou směrnici, která říká:
S okamžitou platností očekáváme, že tlak paliva v systémech vysokého a nízkého tlaku zůstane konstantní nad průtokem 90 kg/h.
Původně se myslelo, že to nějak souvisí s kvalifikací a dočasným zvyšováním výkonu, což bylo dost divné, protože tohle by mělo být v pořádku. Nakonec je to ale zřejmě jinak.
Pokud se motor například na rovince dostane se spotřebou (respektive průtokem) nad 90 kg/h, musí být tlak paliva v systému konstantní. FIA chce zabránit opět právě tomu, aby si týmy někde v motoru hromadily palivo a to následně v určitý moment využily. Průvodním jevem tohoto efektu je pokles tlaku. Proto ta zmínka o konstantním tlaku při určitém průtoku paliva.
Podle některých názorů je právě to důvodem, proč Ferrari v Barceloně tak moc ztrácelo.
Foto: Getty Images / Dan Istitene