Jak dlouhé budou letos zastávky v boxech? Renault si dal za cíl 3,5 sekundy

Před prvním závodem sezóny kolují různé odhady trvání zastávek v boxech a nejčastěji bývají zmiňované tři sekundy. Renault to zvládne i rychleji, ale pro prostředí Grand Prix si stanovil čas o půl sekundy delší.

Jelikož se letos nebude v závodech tankovat, rozhodující pro délku zastávky bude výměna pneumatik. Týmy se proto snažily přijít s různými vylepšeními, od samotných matic kol až po koordinaci práce mechaniků.

"I když jsme vždy měli za cíl provést zastávku co nejrychleji, důraz jsme kladli na připojení a odpojení tankovací hadice," vysvětloval manažer Renaultu Steve Nielsen. "Když z této rovnice odstraníme palivo, záleží už jen na pneumatikách a stala se z toho další oblast, kde můžete získat nebo ztratit čas. Kola je třeba vyměnit tak rychle, jak jen je to lidsky možné."

Mechanici Renaultu proto trénovali nejen během testů, ale také v továrně. Za poslední týdny strávili tréninkem pět hodin a tým věří, že jsou připraveni. I když odbavit vůz zvládli i za méně než tři sekundy, pro závod mají k dispozici menší rezervu.

"Tři a půl sekundy bude slušná zastávka, znamená to poloviční čas ve srovnání s tím, co měli mechanici k dispozici loni," uvedl Nielsen. Důvodem pro rezervu je skutečnost, že během závodu je práce mnohem náročnější než v tréninkovém prostředí.

"Je to jiný druh tlaku, než jsme měli předtím," přiznal šéfmechanik francouzské stáje Gavin Hudson. "Vše se děje mnohem rychleji a místo toho, abych sledoval palivovou hadici, potřebuji vidět čtyři ruce ve vzduchu, jednu u každého kola. Práce je to pro nás všechny stejná, jen se musíme přizpůsobit jinému časovému měřítku."

I když už mechanici nebudou během zastávek manipulovat s palivem, nehořlavé kombinézy a helmy jim zůstanou. "Boxová ulička je i nadále nebezpečné místo," dodal Nielsen.

Doporučujeme

Články odjinud