Jak dál s ochrannou hlavy jezdce? Diskutuje se o aktivním řešení

Strategická skupina se shodla na tom, že příští rok halo ve formuli 1 neuvidíme. Na řešení ochrany hlavy jezdce se ale bude dále pracovat a zatím zkoušené verze nemusí být jedinou možnou variantou.
Jak dál s ochrannou hlavy jezdce? Diskutuje se o aktivním řešení

Halo sice příští rok nebude, ale je poměrně pravděpodobné, že od roku 2018 se nějaké ochrany hlavy jezdce dočkáme. Může se jednat o přepracované halo, koncept Red Bullu nebo něco jiného.

Motorsport.com píše o tom, že se diskutuje o možnosti „aktivní“ ochrany. Ochranná struktura by byla součástí vozu ale nebyla by nikterak zvláště patrná. Součástí by byl také detekční systém. Pokud by ten zjistil, že jezdec může být zraněn troskami, vystřelil by ochrannou strukturu.

Ochranný prvek by musel být z materiálu, který by nebránil výhledu jezdce v případě náhodné aktivace v průběhu závodu.

Detekční systémy se již dnes používají u běžných vozů, ale v F1 se pracuje samozřejmě s trochu jinými rychlostmi. Zatím se jedná pouze o nápad, který by mohl přijít spíše až v pozdějších letech.

Podle závěrů Strategické skupiny by mělo být halo testováno ve Spa, v Monze a postupně by si ho mělo vyzkoušet všichni jezdci. Objevily se i informace o tom, že jeden z jezdců měl poněkud „klaustrofobní pocity“.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: V prvním tréninku byl v Německu nejrychlejší Rosberg

17:03 | Tento týden nás čeká: ve středu představení nového vozu Ferrari, v pátek pak v 6:30 prezentace vozu Haasu v boxové uličce v Bahrajnu. Od pátku do neděle pak předsezónní testy.
15:59 | F1 TV Pro nabízí aktuálně slevu 25 %.
5. března | Pandemie ovlivňuje WEC. Po odkladu Le Mans na srpen (aby tam mohli fanoušci) se posouvá start sezóny. Začne 1. května ve Spa, 13. června se pak pojede v Algarve.
5. března | V Baku se pojede bez fanoušků