Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Jednodušší, levnější, ale také výkonnější a hlasitější? Takové jsou cíle pro rok 2021.
Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

V pátek se Paříži uskutečnilo setkání výrobců pohonných jednotek, FIA a FOM. Tématem byly pohonné jednotky od sezóny 2021, kdy skončí současná Concordská dohoda, která výrobcům zajišťovala do konce roku 2020 jistou stabilitu.

Nové pohonné jednotky by měly být jednodušší, levnější a hlasitější. Jinými slovy by měly vyřešit problémy současných pohonných jednotek. U nich vadí nejen zvuk, ale především cena, se kterou si nikdo neví příliš rady. Příští rok budou moci jezdci patrně využít jen tři jednotky na sezónu, což ale podle Hondy povede paradoxně k vyšším nákladům.

V6 biturbo + MGU-H

Jean Todt podle Auto Motor und Sport připomenul, že současné pohonné jednotky atakují hranici 1000 koní, ale současně ušetří 30 % paliva a dostávají se na tepelnou účinnost 50 %.

Nové pohonné jednotky by neměly nutně sledovat trendy v oblasti silničních aut ale spíše vyřešit výše zmíněné problémy těch současných.

Podle Auto Motor und Sport se mluví o výkonu až 1225 koní. Možnou variantou je šestiválec s biturbem a silným rekuperátorem kinetické energie (MGU-K).

Naopak MGU-H by byl zrušen. Podle inženýrů je drahý a má významný podíl na horším zvuku.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (16) Další článek: McLaren neuvažuje nad stavbou vlastního motoru
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10