V roce 2014 přišla revoluce v oblasti motorů – ty „klasické“ spalovací s KERSem nahradily složité pohonné jednotky a přinesly řadu problémů. Blíží se změna?
Samotní výrobci se dohodli na tom, že připraví návrh změn. Současné pohonné jednotky přinesly řadu problémů. Tím největším je jejich vysoká cena. Kromě toho jejich složitost odrazuje od vstupu další výrobce, fanouškům vadí zvuk a došlo k nastolení dominance Mercedesu.
Podle Auto Motor und Sport už v Abú Dhabí došlo na první diskuse. Nových pohonných jednotek bychom se měli dočkat v roce 2018. Diskuse jsou zatím na začátku, ale třeba Andy Cowell z Mercedesu již nastínil základní obrysy.
Podle jeho názoru by měl být základem 1,6 litrový šestiválec. Jakákoliv nová konstrukce přinese vysoké náklady a to bez ohledu na to, jak jednoduchý motor bude.
Cílem je mít levnější, jednodušší a efektivnější motor – ideálně s magickým výkonem 1000 koní.
Mluví se o tom, že by byl zrušen nebo téměř zrušen MGU-H (rekuperator tepelné energie). Nově by MGU-H mohl sloužit jen jako 20 kW generátor pro odstranění prodlevy turba při nízkých otáčkách. Podle výrobců je to levnější než biturbo.
MGU-K by pak mohl dodat výkon na pokyn jezdce – tím se chtějí výrobci vypořádat s kritikou, že v dnešní době není jezdec už tak důležitým aspektem.
Zvýšení výkonu může přinést také vyšší průtok paliva, ale výrobci upozorňují, že to není jen o přepsání řádku v dokumentaci či pravidlech, ale že to vyžaduje i změnu motoru kvůli vyššímu chlazení apod. – to vše přinese další náklady.
Foto: Getty Images / Clive Mason