Jak by mohly vypadat motory v roce 2018?

V roce 2014 přišla revoluce v oblasti motorů – ty „klasické“ spalovací s KERSem nahradily složité pohonné jednotky a přinesly řadu problémů. Blíží se změna?
Jak by mohly vypadat motory v roce 2018?

Samotní výrobci se dohodli na tom, že připraví návrh změn. Současné pohonné jednotky přinesly řadu problémů. Tím největším je jejich vysoká cena. Kromě toho jejich složitost odrazuje od vstupu další výrobce, fanouškům vadí zvuk a došlo k nastolení dominance Mercedesu.

Podle Auto Motor und Sport už v Abú Dhabí došlo na první diskuse. Nových pohonných jednotek bychom se měli dočkat v roce 2018. Diskuse jsou zatím na začátku, ale třeba Andy Cowell z Mercedesu již nastínil základní obrysy.

Podle jeho názoru by měl být základem 1,6 litrový šestiválec. Jakákoliv nová konstrukce přinese vysoké náklady a to bez ohledu na to, jak jednoduchý motor bude.

Cílem je mít levnější, jednodušší a efektivnější motor – ideálně s magickým výkonem 1000 koní.

Mluví se o tom, že by byl zrušen nebo téměř zrušen MGU-H (rekuperator tepelné energie). Nově by MGU-H mohl sloužit jen jako 20 kW generátor pro odstranění prodlevy turba při nízkých otáčkách. Podle výrobců je to levnější než biturbo.

MGU-K by pak mohl dodat výkon na pokyn jezdce – tím se chtějí výrobci vypořádat s kritikou, že v dnešní době není jezdec už tak důležitým aspektem.

Zvýšení výkonu může přinést také vyšší průtok paliva, ale výrobci upozorňují, že to není jen o přepsání řádku v dokumentaci či pravidlech, ale že to vyžaduje i změnu motoru kvůli vyššímu chlazení apod. – to vše přinese další náklady.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Marko: Čelili jsme kartelu

19:27 | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
19:04 | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.
14:16 | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
9:25 | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen