První přestupy se letos odehrály už v květnu a navíc před prvním závodem sezóny. Obrysy startovního roštu pro rok 2021 se pomalu rýsují.
Mercedes
Valtteri Bottas nedávno podepsal další roční smlouvu. Lewis Hamilton zatím smlouvu na příští rok nemá, ale očekává se, že zůstane. Hamilton uvedl, že zatím nepodepsal, protože nechce podepisovat smlouvu v době, kdy ostatní přichází o práci kvůli koronaviru. Nedávno zase uvedl, že se chce nyní soustředit na boj o šampionát. Pokud nebude zajištěn šampionát, nebude uvažovat o otázkách týkajících se budoucnosti.
Poznámka: Tučně jsou uvedeni potvrzení jezdci, kurzívou sice nepotvrzení, ale velmi pravděpodobní.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Pokračování 2 / 10
Ferrari
- Charles Leclec a Carlos Sainz
Charles Leclerc před Vánocemi prodloužil smlouvu do roku 2024, což je na dnešní F1 neobvykle dlouho. Ferrari tím dalo jasně najevo, v kom vidí svou budoucnost. Vedle něj bude jezdit Carlos Sainz.
Půjde o jezdeckou sestavu s průměrným věkem 25 let.
Foto: Getty Images / Dan Istitene
Pokračování 3 / 10
Red Bull
- Max Verstappen, Alex Albon, Sergio Pérez, Nico Hülkenberg
Max Verstappen na začátku roku podepsal do roku 2023. Kdo vedle něj? Alexe Albona se Red Bull celou sezónu zastával tak vehementně, že na to musel snad mít samostatného zaměstnance v PR oddělení. Před Grand Prix Portugalska ale začal otáčet a dal Albonovi dva závody na to, aby ukázal, že si sedačku zaslouží. Red Bull Albona chce, ale současně potřebuje druhý vůz pro boj s Mercedesem v příštím roce.
Pokud Albon odejde, má přijít někdo mimo program Red Bullu. Mluví se o Pérezovi nebo Hülkenbergovi. Pérez by se hodil nejen kvůli zkušenostem ale i sponzorům. Peníze se budou Red Bullu po konci Hondy hodit. Bude si ale Red Bull vůbec vyrábět motory sám? To je otázka, kterou chce Helmut Marko vyřešit do 20. listopadu. Red Bull nikdy neřekl, že obě věci souvisí, ale logicky minimálně z části mohou...
Foto: Getty Images / Charles Coates
Pokračování 4 / 10
McLaren
- Lando Norris, Daniel Ricciardo
McLaren vloni Norrise a Sainze potvrdil velmi brzy. Letos tomu v případě jezdců nebylo jinak. Po odchodu Sainze do Ferrari byl Ricciardo asi nejlepší možnost – možná společně s Vettelem, ale ten by byl pro tým nákladnější volbou, kterou si nyní Woking nemůže dovolit. Zak Brown uvedl, že o Vettelovi nikdy neuvažovali.
Nová sestava je ale velmi kvalitní. Kombinuje zkušenost s mladým talentem a zachovává u fanoušků populární typ „pohodové dvojice“. Kombinace Ricciardo a Norris přinese nepochybně spoustu vtipných okamžiků...
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 5 / 10
Alpine
- Esteban Ocon, Fernando Alonso
Esteban Ocon má smlouvu do konce roku 2021. Kandidátů na druhého jezdce bylo více. Před Grand Prix Štýrska oznámil Renault návrat Fernanda Alonsa, který bude za francouzskou stáj jezdit už po třetí. Měl by mít smlouvu na dva roky.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 6 / 10
Aston Martin
- Lance Stroll, Sebastian Vettel
Racing Point se přejmenuje na Aston Martin. Sergio Pérez sice měl smlouvu do konce roku 2022, ale před Grand Prix Toskánska musel potvrdit, že u týmu končí. O den později Racing Point potvrdil příchod Sebastiana Vettela.
Lance Stroll by měl také zůstat.
Foto: Getty Images
Pokračování 7 / 10
AlphaTauri
- Pierre Gasly, Daniil Kvjat, Juki Cunoda, Alex Albon
Pierre Gasly byl potvrzen před Grand Prix Emilia Romagna. Kdo vedle něj? Daniil Kvjat to zřejmě nebude. I přes konec Hondy je favoritem Juki Cunoda. Nevyloučili bychom však ani možný návrat Alexe Albona.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Pokračování 8 / 10
Alfa Romeo
- Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi
Dlouho se očekávalo, že Alfa Romeo bude mít zcela nové jezdce – možná někoho zkušeného (Hülkenberg) a Micka Schumachera či jiného mladíka Ferrari. Nakonec ale tato hypotéza začala blednout a definitivně zmizela před závodem v Imole. Oba současní jezdci zůstávají.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 9 / 10
Haas
- Nikita Mazepin, Mick Schumacher
Zatím nevíme, kdo bude jezdit za Haas, ale víme, kdo nebude – jsou to současní jezdci. Oba končí.
Podle aktuálních spekulací budou za tým jezdit Nikita Mazepin a Mick Schumacher. Jedno je jisté (dobře, téměř) – jednu sedačku obsadí mladík Ferrari. Maranello má ve F2 tři jasná želízka, ale favoritem je Mick Schumacher a to samozřejmě nejen kvůli dosavadním výsledkům. Mattia Binotto už uvedl, že se rozhodne v dalších týdnech a čeká se na finále F2 v Bahrajnu.
Druhým jezdcem má být Nikita Mazepin, který také jezdí ve F2 a má za sebou peníze svého otce.
Ekonomicky to pro Haas vypadá dobře. Mazepin přinese peníze, Schumacher jméno.
Zcela bychom nevyloučili ani Sergia Péreze či Nica Hülkenberga, i když jejich šance jsou už spíše nízké.
Šampionát F2:
-
Mick Schumacher 191 (junior Ferrari)
-
Callum Ilott 169 (junior Ferrari)
-
Juji Cunoda 147
-
Christian Lundgaard 145
-
Robert Shwartzman 140 (junior Ferrari
Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 10 / 10
Williams
- George Russell, Nicholas Latifi
Oba současní jezdci už byli potvrzeni. Později se objevily spekulace, že by Russella mohl nahradit Pérez, ale šéf týmu to v Imole popřel a potvrdil oba jezdce i pro příští rok.
Foto: Getty Images / Mark Thompson