Formule 1 v příštím roce čekají změny pravidel kvůli poskakování – dotknou se hlavně podlahy. Jinak jsou ale pravidla stabilní a týmy tak čeká jasná volba...
Týmy musí udělat rozhodnutí. Budou při vývoji vozu pro rok 2023 vycházet z letošního vozu a zkušeností z trati, nebo se pustí do větších změn a přijdou s novými koncepty? Ve skutečnosti bychom asi měli použít minulý čas, protože vývoj vozu už je u každého týmu v pokročilé fázi.
„Myslím, že to bude kombinace,“ řekl Andreas Seidl pro Autosport na dotaz, zda bude tým vycházet z MCL36, nebo přijde s radikálnějšími změnami.
„Vzhledem k tomu, že i technické předpisy zůstávají v podstatě stejné, je jasné, že nepůjde o úplnou revoluci. Ale zároveň přiznáváme, že týmy před námi jsou o více než sekundu rychlejší. Je tedy zřejmé, že pokud jde o vývoj, snažíme se udělat velké kroky vpřed.“
Technický ředitel McLarenu James Key nepochybuje o tom, že pro úspěšnou sezónu v F1 je potřeba začít rok s dobrým vozem.
„Pokud zahájíte sezónu s konkurenceschopným vozem, můžete pravit své vývojové plány a udělat toho méně než to, co jsme udělali my, a přitom se více zaměřit na oblasti, o kterých si myslíte, že budou nejpřínosnější,“ řekl Key.
„Tohle je místo, na kterém chceme příští rok být, protože bychom nebyli schopni udržet tuto agresivní úroveň vývoje. Jsme na maximu. Z letošního roku se můžeme hodně naučit a tým odvedl skvělou práci, aby dosáhl toho, čeho dosáhl.“
Key potvrdil, že McLaren ještě nasadí nové díly. „Čeká nás další nový balíček, na kterém nyní pracujeme, a pak bude následovat několik menších ve zbývajících závodech. Řekl bych, že jsme toho na trať přinesli hodně a dostali jsme z toho to, co jsme chtěli.“