Ferrari bylo v prvních závodech sezóny druhým nejlepším týmem. V Miami ale bylo Ferrari i Red Bull poraženo McLarenem. Odpověď má přijít už teď v Imole.
Podle odhadů přineslo vylepšení McLarenu zlepšení 0,4 sekundy na kolo. To platí u Norrise, protože Piastri měl jen zhruba polovinu balíčku a zbytek dostane až v Imole. V jeho případě mělo zlepšení dělat asi 0,2 sekundy na kolo.
Podle Motorsport.com se navíc McLarenu podařilo přidat na vůz „čistý“ přítlak – tedy takový, který nezvyšuje odpor, ale spíše naopak. V konečném důsledku má vůz více přítlaku, aby byl rychlejší v zatáčkách, což otevírá dveře k tomu, aby mohl mít menší křídla (takže větší rychlost na rovinkách).
Ferrari bylo v prvních závodech druhým nejlepším týmem. V těch úplně prvních dokonce doslova, protože pokud odmyslíme zástup Sainze Bearmanem, tak jezdci Scuderie dojeli vždy za jezdci Red Bullu nebo i před nimi (vítězství Sainze).
Změnil balíček vylepšení McLarenu rozložení sil? Je nyní McLaren před Ferrari a je blíže Red Bullu? Víme, že Verstappen měl poškozený vůz, ale v prvním stintu, kdy byl vůz v pořádku, se ho Piastri držel. Mezi druhým a dvacátým kolem (což je poměrně velký vzorek) jezdil v průměru stejné časy.
V Miami se ale jel sprint, takže týmy nemusely po jednom tréninku ideálně trefit nastavení, případně si ho mohly „pokazit“ během otevření parc fermé po sprintu. Měly také problémy s pneumatikami – na to doplatil i Norris v rozstřelu. Nezbývá než si počkat na další závody.
Ferrari nemělo v Imole nic. Na seznamu nových dílů, které týmy odevzdávají FIA, abychom věděli o novinkách na vozech, italská stáj chyběla.
Balík vylepšení má Ferrari nasadit za týden před domácími fanoušky v Imole. Po dvou sprintových víkendech nás čeká klasický harmonogram a tedy i více prostoru pro otestování dílů.
Podle formu1a.uno ale Ferrari nechce čekat až na první trénink v Imole, ale nové díly hodlá otestovat ve Fioranu během filmovacích dní. Za volant SF-24 2.0 se mají ve čtvrtek a v pátek posadit oba jezdci.
Podle Motorsport Italia se bude skutečně i filmovat. Ferrari potřebuje více záběrů kvůli novému sponzorovi (HP). Testovat by měl i Oliver Bearman v rámci přípravy na první trénink s Haasem. U něj bychom ale očekávali spíše test se starším vozem.