Italská média spekulují o radikální změně motoru Ferrari

Objevují se spekulace, podle kterých Ferrari pracuje na zcela novém konceptu motoru pro rok 2022.
Italská média spekulují o radikální změně motoru Ferrari

Ferrari mělo vloni nejhorší sezónu za hodně dlouhou dobu. Jednou z příčin byla horší pohonná jednotka. Italská stáj chce letos nasadit novou pohonnou jednotku, ale velké zázraky nečeká. V nejlepším případě bude Ferrari bojovat o třetí místo v šampionátu.

Binotto věří, že Ferrari skončí příští rok mezi prvními třemi. Problém představují žetony

Binotto věří, že Ferrari skončí příští rok mezi prvními třemi. Problém představují žetony

Ferrari se chce zaměřit na rok 2022, kdy přijdou velké technické změny. Součástí snahy o návrat na špici má být i zcela nová pohonná jednotka. Tvrdí to alespoň Franco Nugnes z italské mutace Motorsport.com. Hned na úvod je potřeba poznamenat, že podobných optimistických spekulací se v minulosti zrodilo v Itálii mnoho a nakonec se nepotvrdily.

Připusťme, že je to pravda. Wolff Zimmerman, který dříve pracoval pro Mercedes, chystá společně s kolegy revoluci. Má v úmyslu oddělit kompresor od turba a jít směrem k tomu, co Mercedes sleduje od začátku hybridní éry v roce 2014. 

V Maranellu však nechtějí jen okopírovat řešení Mercedesu. Chtějí jít cestou neobvyklého řešení, kdy kompresor umístí do sacího boxu válců se zcela novým uspořádáním mezichladiče.

Vyhoďte ty blbé motory a vraťte osmiválce, říká Ecclestone

Vyhoďte ty blbé motory a vraťte osmiválce, říká Ecclestone

Podobný revoluční změna by přinesla nejen zvýšení výkonu, ale také by otevřela více aerodynamických příležitostí díky kompaktnějšímu uspořádání motoru. Kromě toho by došlo ke snížení hmotnosti. Jinými slovy je to postup, který může přinést velké zisky, ale je také riskantní z hlediska spolehlivosti. 

Jakákoliv zásadní změna pohonné jednotky naráží na dva problémy. Prvním je zmrazení motorů, které by mělo přijít v příštím roce. Prostor pro doladění nového konceptu bude malý nebo spíše žádný – ačkoliv změny, které zlepšují spolehlivost, by výrobci měli mít možnost nasadit. Druhým je omezení testování na testovací stolici, které už bylo zavedeno.

Další článek: Formule 1 chce letos vyzkoušet tři sprinty. O návrhu se bude teprve hlasovat