Inovace nemají jen největší týmy, podívejte se na analýzu vozu STR12

Kterými technickými novinkami zaujalo letos Toro Rosso pod vedením Jamese Keye?

Možná se to nezdá, ale s inovacemi nepřicházejí jen top týmy a ne vždy udávají nové trendy ve vývoji jen ti nejsilnější.

Známe množství příkladů, kdy houževnaté týmy středu pole inspirovaly mnohem bohatší a výsledkově úspěšnější stáje. V posledních letech je takovým neopěvovaným průkopníkem tým Toro Rosso pod technickým vedením Jamese Keye.

V nedávné době od Toro Rosso ostatní zkopírovali otevřené štěrbiny v bočnicích zadního křídla, nosník zadního křídla protínající koncovku výfuku, či způsob rozložení chladicího systému.

V minulé sezóně však Toro Rosso nejvíce doplácelo na rok starý agregát Ferrari, se kterým stáj nedokázala konkurovat autům s novými pohonnými jednotkami Renaultu a Hondy. Pozitivem pro nadcházející sezónu je, že Toro Rosso dostane novou verzi pohonné jednotky Renaultu a na rozdíl od loňského modelu s tím počítá již od počátku vývoje STR12.

Klepněte pro větší obrázek

Vizuálně nejmarkantnější je asi změna nosové části, kde se Toro Rosso vydalo podobným směrem jako Mercedes.

Nosový kužel je oproti minulé sezóně užší a bez nevzhledné špičky. Tvar špičky byl jemně pozměněn v průběhu pátého dne testů v Barceloně, čehož si lze všimnout v levé polovině na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

Trochu zvláštně působí držáky TV kamer, které jsou zcela očividně navrženy proti původnímu záměru pravidel. Inženýři ale přece jen našli v pravidlech způsob, jak vysunout kamery poměrně daleko do stran.

Klepněte pro větší obrázek

Současně s Mercedesem přišli i inženýři Toro Rosso na nápad s vyvýšením vnějšího kotevního bodu horního A-ramene přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek

Stejně, jako jsme již zmínili v případě Mercedesu, účelem řešení je v první řadě situovat ramena do aerodynamicky vhodnější pozice.

Čas ukáže, zda je to další z inovací, kterou si od Toro Rosso osvojí i zbytek startovního pole.

Klepněte pro větší obrázek

Na aerodynamické tvarování spodního A-ramene zase navazuje menší lopatka vyrůstající z boku šasi. Tyto prvky společně usměrňují proudění tekoucí k přední části podlahy i k novým deflektorům.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory a bočnicová křídla působí oproti zbytku auta konzervativně. Zajímavá je však spodní hrana vstupního otvoru bočnic. Oproti zbytku vstupního otvoru je výrazně předsunutá, čímž Toro Rosso získalo jednak výhodu větší plochy vstupního otvoru a zároveň vstupní otvor může být nadále kolmý na směr proudění.

Klepněte pro větší obrázek

Podlaha obsahuje podlouhlou štěrbinu na stejném místě jako například podlaha nového Ferrari (všimněte si toho na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Na studiových fotografiích i během představení nového monopostu se pečlivě zakrývaly štěrbiny v zadní části podlahy, ale při bližším pohledu jsme neobjevili nic, co bychom už předtím neměli možnost vidět.

Možná tím jen Toro Rosso chtělo odpoutat pozornost od samotného zadního rohu podlahy, který je nezvykle ohnutý nahoru a na okraji obsahuje prvek dosud běžně používaný dříve v přední části podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázcích vidíme kaskádové křídlo, které je pro tento rok zcela nové. Za jeho odtokovou hranou se nachází kratší klapka upravená žáruvzdornou povrchovou úpravou.

Difuzor zatím nese prvky loňské verze.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Red Bull Content Pool; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Další článek: Vystačí si týmy s palivem na celý závod?

20:29 | Carlos Sainz poděkoval týmu. Po výměně komponent PJ se podařilo vyřešit problém s přehříváním.
19:56 | Sean Gelael na konci závodu F2 zastavil. Nyní vyšla zpráva, že byl převezen do nemocnice na preventivní prohlídku. Důvod není znám... že by horko?
17:52 | Několik safety carů a závod F2 vyhrál Nobuharu Macušita po startu z 18. místa.
17:24 | Kvjat dostal za zdržení Magnussena v kvalifikaci napomenutí.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:16.785)
2. trénink Hamilton (1:16.883)
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:17.222)
Kvalifikace Hamilton (1:15.548)
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10