Inovace nemají jen největší týmy, podívejte se na analýzu vozu STR12

Kterými technickými novinkami zaujalo letos Toro Rosso pod vedením Jamese Keye?

Možná se to nezdá, ale s inovacemi nepřicházejí jen top týmy a ne vždy udávají nové trendy ve vývoji jen ti nejsilnější.

Známe množství příkladů, kdy houževnaté týmy středu pole inspirovaly mnohem bohatší a výsledkově úspěšnější stáje. V posledních letech je takovým neopěvovaným průkopníkem tým Toro Rosso pod technickým vedením Jamese Keye.

V nedávné době od Toro Rosso ostatní zkopírovali otevřené štěrbiny v bočnicích zadního křídla, nosník zadního křídla protínající koncovku výfuku, či způsob rozložení chladicího systému.

V minulé sezóně však Toro Rosso nejvíce doplácelo na rok starý agregát Ferrari, se kterým stáj nedokázala konkurovat autům s novými pohonnými jednotkami Renaultu a Hondy. Pozitivem pro nadcházející sezónu je, že Toro Rosso dostane novou verzi pohonné jednotky Renaultu a na rozdíl od loňského modelu s tím počítá již od počátku vývoje STR12.

Klepněte pro větší obrázek

Vizuálně nejmarkantnější je asi změna nosové části, kde se Toro Rosso vydalo podobným směrem jako Mercedes.

Nosový kužel je oproti minulé sezóně užší a bez nevzhledné špičky. Tvar špičky byl jemně pozměněn v průběhu pátého dne testů v Barceloně, čehož si lze všimnout v levé polovině na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

Trochu zvláštně působí držáky TV kamer, které jsou zcela očividně navrženy proti původnímu záměru pravidel. Inženýři ale přece jen našli v pravidlech způsob, jak vysunout kamery poměrně daleko do stran.

Klepněte pro větší obrázek

Současně s Mercedesem přišli i inženýři Toro Rosso na nápad s vyvýšením vnějšího kotevního bodu horního A-ramene přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek

Stejně, jako jsme již zmínili v případě Mercedesu, účelem řešení je v první řadě situovat ramena do aerodynamicky vhodnější pozice.

Čas ukáže, zda je to další z inovací, kterou si od Toro Rosso osvojí i zbytek startovního pole.

Klepněte pro větší obrázek

Na aerodynamické tvarování spodního A-ramene zase navazuje menší lopatka vyrůstající z boku šasi. Tyto prvky společně usměrňují proudění tekoucí k přední části podlahy i k novým deflektorům.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory a bočnicová křídla působí oproti zbytku auta konzervativně. Zajímavá je však spodní hrana vstupního otvoru bočnic. Oproti zbytku vstupního otvoru je výrazně předsunutá, čímž Toro Rosso získalo jednak výhodu větší plochy vstupního otvoru a zároveň vstupní otvor může být nadále kolmý na směr proudění.

Klepněte pro větší obrázek

Podlaha obsahuje podlouhlou štěrbinu na stejném místě jako například podlaha nového Ferrari (všimněte si toho na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Na studiových fotografiích i během představení nového monopostu se pečlivě zakrývaly štěrbiny v zadní části podlahy, ale při bližším pohledu jsme neobjevili nic, co bychom už předtím neměli možnost vidět.

Možná tím jen Toro Rosso chtělo odpoutat pozornost od samotného zadního rohu podlahy, který je nezvykle ohnutý nahoru a na okraji obsahuje prvek dosud běžně používaný dříve v přední části podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázcích vidíme kaskádové křídlo, které je pro tento rok zcela nové. Za jeho odtokovou hranou se nachází kratší klapka upravená žáruvzdornou povrchovou úpravou.

Difuzor zatím nese prvky loňské verze.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Red Bull Content Pool; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
22. září | Jezdci si budou muset od příštího roku dát pozor na správné postavení na roštu. Jinak to bude považováno za ulitý start.
21. září | Brown uvedl, že s Ferrari o dodávání motorů McLaren nejednal. Jsou to konkurenti v oblasti silničních aut. (via Motorsport Total)
20. září | Juan Pablo Montoya dnes slaví 42. narozeniny.
18. září | Start GP Singapuru kamerami FOM: odkaz
18. září | Jack Aitken z GP3 bude tento týden v Jerezu testovat Renault z roku 2012 (respektive Lotus)

GP Malajsie 2017

Pátek 29. září 2017
1. trénink 05.00–06.30
2. trénink 09.00–10.30
Sobota 30. září 2017
3. trénink 08.00–09.00
Kvalifikace 11.00–12.00
Neděle 1. října 2017
Závod 09.00

Nejčtenější články

Horner poslal kvůli kolizi v Singapuru lidi z Ferrari k lékaři

Horner poslal kvůli kolizi v Singapu…

Oční lékaři v Modeně se mohou těšit na návštěvu z Maranella... pokud tedy u Ferrari vyslyší rady Christiana Hornera.

18.  9.  2017 | | 102 N/A
Za pár vteřin je zničena celá sezóna, píší italská média

Za pár vteřin je zničena celá sezóna…

Když kolidují jezdci menšího týmu, skončí to obvykle pár větami v neděli večer. Pokud se ale vyřadí oba jezdci Ferrari, je tomu věnována obrovská pozornost minimálně do dalšího závodního víkendu.

19.  9.  2017 | | 99 N/A
Vettelova chyba, zhodnotil Villeneuve kolizi na startu GP Singapuru

Vettelova chyba, zhodnotil Villeneuv…

Jacques Villeneuve si myslí, že za nehodu na startu Velké ceny Singapuru 2017 mohl jednoznačně Sebastian Vettel, který šel do příliš velkého rizika.

18.  9.  2017 | | 53 N/A
Videa: Kolize z GP Singapuru pohledem fanoušků

Videa: Kolize z GP Singapuru pohlede…

Kolize jezdců Ferrari, Verstappena a Alonsa pohledem fanoušků.

18.  9.  2017 | | 127 N/A
Singapurská kolize ze všech možných úhlů: F1 uveřejnila videa

Singapurská kolize ze všech možných …

Povídejte se na kolizi z úvodu Grand Prix Singapuru 2017 z různých kamer v oficiálním videu od FOM.

18.  9.  2017 | | 36 N/A