Inovace nemají jen největší týmy, podívejte se na analýzu vozu STR12

Kterými technickými novinkami zaujalo letos Toro Rosso pod vedením Jamese Keye?

Možná se to nezdá, ale s inovacemi nepřicházejí jen top týmy a ne vždy udávají nové trendy ve vývoji jen ti nejsilnější.

Známe množství příkladů, kdy houževnaté týmy středu pole inspirovaly mnohem bohatší a výsledkově úspěšnější stáje. V posledních letech je takovým neopěvovaným průkopníkem tým Toro Rosso pod technickým vedením Jamese Keye.

V nedávné době od Toro Rosso ostatní zkopírovali otevřené štěrbiny v bočnicích zadního křídla, nosník zadního křídla protínající koncovku výfuku, či způsob rozložení chladicího systému.

V minulé sezóně však Toro Rosso nejvíce doplácelo na rok starý agregát Ferrari, se kterým stáj nedokázala konkurovat autům s novými pohonnými jednotkami Renaultu a Hondy. Pozitivem pro nadcházející sezónu je, že Toro Rosso dostane novou verzi pohonné jednotky Renaultu a na rozdíl od loňského modelu s tím počítá již od počátku vývoje STR12.

Klepněte pro větší obrázek

Vizuálně nejmarkantnější je asi změna nosové části, kde se Toro Rosso vydalo podobným směrem jako Mercedes.

Nosový kužel je oproti minulé sezóně užší a bez nevzhledné špičky. Tvar špičky byl jemně pozměněn v průběhu pátého dne testů v Barceloně, čehož si lze všimnout v levé polovině na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

Trochu zvláštně působí držáky TV kamer, které jsou zcela očividně navrženy proti původnímu záměru pravidel. Inženýři ale přece jen našli v pravidlech způsob, jak vysunout kamery poměrně daleko do stran.

Klepněte pro větší obrázek

Současně s Mercedesem přišli i inženýři Toro Rosso na nápad s vyvýšením vnějšího kotevního bodu horního A-ramene přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek

Stejně, jako jsme již zmínili v případě Mercedesu, účelem řešení je v první řadě situovat ramena do aerodynamicky vhodnější pozice.

Čas ukáže, zda je to další z inovací, kterou si od Toro Rosso osvojí i zbytek startovního pole.

Klepněte pro větší obrázek

Na aerodynamické tvarování spodního A-ramene zase navazuje menší lopatka vyrůstající z boku šasi. Tyto prvky společně usměrňují proudění tekoucí k přední části podlahy i k novým deflektorům.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory a bočnicová křídla působí oproti zbytku auta konzervativně. Zajímavá je však spodní hrana vstupního otvoru bočnic. Oproti zbytku vstupního otvoru je výrazně předsunutá, čímž Toro Rosso získalo jednak výhodu větší plochy vstupního otvoru a zároveň vstupní otvor může být nadále kolmý na směr proudění.

Klepněte pro větší obrázek

Podlaha obsahuje podlouhlou štěrbinu na stejném místě jako například podlaha nového Ferrari (všimněte si toho na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Na studiových fotografiích i během představení nového monopostu se pečlivě zakrývaly štěrbiny v zadní části podlahy, ale při bližším pohledu jsme neobjevili nic, co bychom už předtím neměli možnost vidět.

Možná tím jen Toro Rosso chtělo odpoutat pozornost od samotného zadního rohu podlahy, který je nezvykle ohnutý nahoru a na okraji obsahuje prvek dosud běžně používaný dříve v přední části podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázcích vidíme kaskádové křídlo, které je pro tento rok zcela nové. Za jeho odtokovou hranou se nachází kratší klapka upravená žáruvzdornou povrchovou úpravou.

Difuzor zatím nese prvky loňské verze.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Red Bull Content Pool; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
13:56 | Pokud vám přestalo fungovat RSS F1sport, je potřeba změnit adresu RSS (z http na https).
13:55 | Pokud vám přestalo fungovat RSS F1sport, je potřeba změnit adresu RSS (z http na https). odkaz
21. dubna | Cosworth postavil vlastní monopost formule 1. Vypadal zvláštně a byla to čtyřkolka! odkaz prostřednictvím
20. dubna | Od příštího roku by mohla formule E závodit také v Římě.
19. dubna | Začala sbírka na Billyho Mongera, který o víkendu během závodu britské F4 přišel o obě nohy. odkaz

Nejčtenější články

Druhý den testů v Bahrajnu byl nejrychlejší Bottas

Druhý den testů v Bahrajnu byl nejry…

Valtteri Bottas byl nejrychlejším a také nejaktivnějším jezdcem druhého dne testů v Bahrajnu.

19.  4.  2017 | | 90 N/A
V první den sezónních testů byl v Bahrajnu nejrychlejší Hamilton

V první den sezónních testů byl v Ba…

Lewis Hamilton byl nejrychlejší v první den letošních sezónních testů. McLaren měl velké problémy.

18.  4.  2017 | | 134 N/A
Verstappen naštval Brazilce. Massa ho varuje!

Verstappen naštval Brazilce. Massa h…

Max Verstappen rozzlobil brazilské fanoušky. Co se stalo?

17.  4.  2017 | | 60 N/A
Proč dostal v Bahrajnu Hamilton penalizaci?

Proč dostal v Bahrajnu Hamilton pena…

V souboji Hamiltona a Vettela sehrál opět důležitou roli výjezd safety caru. Hamilton jel pod safety carem podle stewardů příliš pomalu.

17.  4.  2017 | | 80 N/A
McLaren si neumí vysvětlit středeční úspěch

McLaren si neumí vysvětlit středeční…

Stáj McLaren má za sebou strastiplný úvod sezóny, který zapříčinily především neustávající potíže s pohonnou jednotkou Honda. Během včerejšího testování v Bahrajnu však vše proběhlo na výbornou bez jediného technické problému. Britský tým si to ale neumí vysvětlit.

20.  4.  2017 | | 44 N/A