Inovace nemají jen největší týmy, podívejte se na analýzu vozu STR12

Kterými technickými novinkami zaujalo letos Toro Rosso pod vedením Jamese Keye?

Možná se to nezdá, ale s inovacemi nepřicházejí jen top týmy a ne vždy udávají nové trendy ve vývoji jen ti nejsilnější.

Známe množství příkladů, kdy houževnaté týmy středu pole inspirovaly mnohem bohatší a výsledkově úspěšnější stáje. V posledních letech je takovým neopěvovaným průkopníkem tým Toro Rosso pod technickým vedením Jamese Keye.

V nedávné době od Toro Rosso ostatní zkopírovali otevřené štěrbiny v bočnicích zadního křídla, nosník zadního křídla protínající koncovku výfuku, či způsob rozložení chladicího systému.

V minulé sezóně však Toro Rosso nejvíce doplácelo na rok starý agregát Ferrari, se kterým stáj nedokázala konkurovat autům s novými pohonnými jednotkami Renaultu a Hondy. Pozitivem pro nadcházející sezónu je, že Toro Rosso dostane novou verzi pohonné jednotky Renaultu a na rozdíl od loňského modelu s tím počítá již od počátku vývoje STR12.

Klepněte pro větší obrázek

Vizuálně nejmarkantnější je asi změna nosové části, kde se Toro Rosso vydalo podobným směrem jako Mercedes.

Nosový kužel je oproti minulé sezóně užší a bez nevzhledné špičky. Tvar špičky byl jemně pozměněn v průběhu pátého dne testů v Barceloně, čehož si lze všimnout v levé polovině na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

Trochu zvláštně působí držáky TV kamer, které jsou zcela očividně navrženy proti původnímu záměru pravidel. Inženýři ale přece jen našli v pravidlech způsob, jak vysunout kamery poměrně daleko do stran.

Klepněte pro větší obrázek

Současně s Mercedesem přišli i inženýři Toro Rosso na nápad s vyvýšením vnějšího kotevního bodu horního A-ramene přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek

Stejně, jako jsme již zmínili v případě Mercedesu, účelem řešení je v první řadě situovat ramena do aerodynamicky vhodnější pozice.

Čas ukáže, zda je to další z inovací, kterou si od Toro Rosso osvojí i zbytek startovního pole.

Klepněte pro větší obrázek

Na aerodynamické tvarování spodního A-ramene zase navazuje menší lopatka vyrůstající z boku šasi. Tyto prvky společně usměrňují proudění tekoucí k přední části podlahy i k novým deflektorům.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory a bočnicová křídla působí oproti zbytku auta konzervativně. Zajímavá je však spodní hrana vstupního otvoru bočnic. Oproti zbytku vstupního otvoru je výrazně předsunutá, čímž Toro Rosso získalo jednak výhodu větší plochy vstupního otvoru a zároveň vstupní otvor může být nadále kolmý na směr proudění.

Klepněte pro větší obrázek

Podlaha obsahuje podlouhlou štěrbinu na stejném místě jako například podlaha nového Ferrari (všimněte si toho na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Na studiových fotografiích i během představení nového monopostu se pečlivě zakrývaly štěrbiny v zadní části podlahy, ale při bližším pohledu jsme neobjevili nic, co bychom už předtím neměli možnost vidět.

Možná tím jen Toro Rosso chtělo odpoutat pozornost od samotného zadního rohu podlahy, který je nezvykle ohnutý nahoru a na okraji obsahuje prvek dosud běžně používaný dříve v přední části podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázcích vidíme kaskádové křídlo, které je pro tento rok zcela nové. Za jeho odtokovou hranou se nachází kratší klapka upravená žáruvzdornou povrchovou úpravou.

Difuzor zatím nese prvky loňské verze.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Red Bull Content Pool; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
17:29 | U Haasu by měli v příštím roce jezdit opět Grosjean a Magnussen. Řekl to Gene Haas pro odkaz
19. července | Twitter anketa: Souhlasíte se zavedením svatozáře?
18. července | Antonio Giovinazzi (Haas) a Lance Stroll (Williams) testovali pro Pirelli.
17. července | Během noci dojde k přesunu webu na jiný server. Pokud v noci napíšete do diskuse příspěvek, nemusíte ho zítra najít.
17. července | Leclerc by měl testovat s Ferrari v sezónních testech po GP Maďarska.

GP Maďarska 2017

Pátek 28. července 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. července 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. července 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Hamilton ovládl GP Velké Británie, jezdce Ferrari zradily pneumatiky

Hamilton ovládl GP Velké Británie, j…

Lewis Hamilton vyhrál stylem start-cíl počtvrté za sebou Velkou cenu Velké Británie. Dvojité vítězství Mercedesu potvrdil druhý v cíli Valtteri Bottas před třetím Kimim Räikkönenem na ferrari, který měl, stejně jako jeho týmový kolega Sebastian Vettel, v závěru problémy s pneumatikami.

16.  7.  2017 | | 791 N/A
Hamilton v kvalifikaci v Silverstonu drtil soupeře, druhý Räikkönen

Hamilton v kvalifikaci v Silverstonu…

Lewis Hamilton suverénním způsobem vyhrál kvalifikaci na Grand Prix Velké Británie. Úvod kvalifikace ovlivnil lehký déšť.

15.  7.  2017 | | 415 N/A
Dvojí metr, příště do Hamiltona vrazím, Grosjean se zlobí

Dvojí metr, příště do Hamiltona vraz…

Lewis Hamilton byl po kvalifikaci vyšetřován sportovními komisaři za možné zdržení Romaina Grosjeana v úvodu třetí části kvalifikace. Trest ale nepadl.

15.  7.  2017 | | 110 N/A
Grosjeanova slova nezůstala bez reakce, Wolff reagoval

Grosjeanova slova nezůstala bez reak…

Romain Grosjean si myslí, že ho Lewis Hamilton ve třetí části kvalifikace zdržel. Stewardi ale Hamiltona nepotrestali, což jezdce Haasu pořádně rozčílilo.

15.  7.  2017 | | 80 N/A
V posledním tréninku byl nejrychlejší Hamilton, Vettel mu dýchá na záda

V posledním tréninku byl nejrychlejš…

Nejrychlejší čas v posledním tréninku zajel v Silverstonu Lewis Hamilton. Vettel a Bottas ale bylo velmi těsně za ním.

15.  7.  2017 | | 29 N/A