Předposlední závod sezony IndyCar je minulostí a na slavné trati Laguna Seca se z triumfu raduje Colton Herta. Fanoušci však kromě něj sledovali i nedělní výkon Romaina Grosjeana, který se nebojácnou jízdou probojoval až na stupně vítězů.
Herta se svým monopostem stáje Andretti odstartoval z pole position a první příčku v prvním kole uhájil před dotírajícím stájovým kolegou Alexanderem Rossim.
Startovní tlačenice se obešly bez nehod, pouze Felix Rosenqvist se v úvodním kole roztočil. Naštěstí však Švéd nezpůsobil kolizi a brzy se zapojil zpět do závodu.
Ten byl ovšem záhy neutralizován výjezdem safety caru. Rossiho útok na vedoucího Hertu ve druhém kole vyústil v drobný kontakt, po kterém se někdejší vítěz Indy 500 poroučel do únikové zóny. Rossiho museli vyprostit maršálové a Američan si díky nim vrátil na trať.
K restartu došlo v pátém kole a v kroužení na čele pokračoval Herta. Za ním jezdili Power, Palou, Dixon a Ericsson. Power z vedoucí skupiny po pit stopu záhy vypadl a na čele se začala profilovat skupinka jezdců, kteří si to měli v Kalifornii rozdat o vítězství.
Po jednadvaceti kolech se situace na čele ustálila. Po první sérii zastávek u mechaniků se znovu zabydlel Colton Herta na prvním místě a za ním už jezdil lídr šampionátu Alex Palou s monopostem týmu Chipa Ganassiho.
Na přelomu první a druhé desítky mezitím bojoval Romain Grosjean, který si v rozmezí několika kol dokázal hned dvakrát poradit s legendou IndyCar Scottem Dixonem. Především první předjetí zvedlo fanoušky ze sedaček, bývalý pilot F1 totiž Novozélanďana předjel skrz slavnou „vývrtku“. Po druhém úspěšném útoku už se Grosjean usídlil v top 10.
Když pak o několik okamžiků později zaútočil bývalý pilot stáje Haas na šampiona australských Supercars Scotta McLaughlina, patřilo mu už sedmé místo. Naopak Dixonův závod se výrazně zkomplikoval po kolizi s Takumou Satem ve „vývrtce“.
Ve čtyřicátém kole se jezdci na čele zapojili do série druhých pit stopů. Nejprve zajel k mechanikům pro červenou směs pneumatik Palou, kterého o tři kola později napodobil Herta. Šestadvacetiletý Američan se po návratu z pit lane opět ujal vedení před Španělem.
Situace na čele se poté neměnila. Změny přišly až se závěrečnými zastávkami. Devětadvacet kol před cílem zajel k mechanikům Palou, jehož o kolo později znovu následoval Herta. V tu chvíli převzal vedení Romain Grosjean, na kterého však ještě poslední pit stop čekal.
Francouz zajel k mechanikům týmu Dala Coyna třiadvacet kol před vyvěšením šachovnicové vlajky.
Zatímco Herta v závěrečných momentech závodu stále kroužil první před Palouem, Grosjean se vydal na misi s cílem získat stupně vítězů.
Ženevský rodák a majitel francouzského i švýcarského občanství 15 kol před koncem Grand Prix Monterey vnějškem zatáčky předjel Mexičana O´Warda a byl čtvrtý. O tři kola později zdolal Grosjean i Grahama Rahala a převzal třetí místo.
Na čerstvějších pneumatikách začal pětatřicetiletý závodník dokonce stíhat i vedoucí duo Herta, Palou. Jeho zběsilé tempo však přibrzdil kontakt s o kolo zpět jedoucím Jimmiem Johnsonem.
Žádné drama už nedopustil Colton Herta. Jednadvacetiletý Kaliforňan na své domácí trati v IndyCar už podruhé v kariéře zvítězil, druhý dojel lídr šampionátu Alex Palou. Grosjean skončil třetí a po dvou druhých místech z grand prix verze okruhu v Indianapolis se tak radoval ze třetího umístění na stupních vítězů ve své debutové sezoně v IndyCar.
Šampionát vyvrcholí už příští neděli v Long Beach. Matematickou šanci na titul mají kromě vedoucího Paloua ještě druhý O´Ward a třetí Newgarden. Španělskému mladíčkovi bude ovšem stačit i jedenácté místo bez ohledu na výsledku soupeřů.
Výsledky
P |
Jezdec |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Colton Herta |
2:02:31.5444 |
95 |
2 |
Alex Palou |
1.974 |
95 |
3 |
Romain Grosjean |
3.708 |
95 |
4 |
Graham Rahal |
13.861 |
95 |
5 |
Patricio O'Ward |
24.697 |
95 |
6 |
Marcus Ericsson |
28.503 |
95 |
7 |
Josef Newgarden |
29.726 |
95 |
8 |
Simon Pagenaud |
30.421 |
95 |
9 |
Oliver Askew |
32.467 |
95 |
10 |
Ed Jones |
47.994 |
95 |
11 |
Ryan Hunter-Reay |
1:07.184 |
95 |
12 |
Scott McLaughlin |
1:13.494 |
95 |
13 |
Scott Dixon |
1:16.359 |
95 |
14 |
S.Bourdais |
|
94 |
15 |
Jack Harvey |
|
94 |
16 |
Conor Daly |
|
94 |
17 |
Jimmie Johnson |
|
94 |
18 |
R.Van Kalmthout |
|
94 |
19 |
Felix Rosenqvist |
|
94 |
20 |
J.Hinchcliffe |
|
94 |
21 |
Max Chilton |
|
94 |
22 |
Callum Ilott |
|
94 |
23 |
Dalton Kellett |
|
94 |
24 |
H.Castroneves |
|
94 |
25 |
Alexander Rossi |
|
93 |
26 |
Will Power |
|
93 |
27 |
Takuma Sato |
|
83 |