Indy 500: Will Power poprvé v kariéře ovládl „starou cihelnu“, Patrick bourala

Australan Will Power ze stáje Rogera Penskeho poprvé v kariéře vyhrál slavnou pětistovku v Indianapolis. Na letošní ročník slavného závodu naopak nebude vzpomínat v dobrém Danica Patrick, která svoji kariéru uzavřela nehodou.
Indy 500: Will Power poprvé v kariéře ovládl „starou cihelnu“, Patrick bourala

Z pole position odstartoval do Indy 500 2018 Ed Carpenter, závodící šéf stejnojmenného týmu. Americký oválový specialista držel suverénně vedení téměř nepřetržitě až do 68. kola z celkových 200.

Sedmatřicetiletý pilot přečkal ve vedení první dvě série pravidelných zastávek a rovněž první tři žluté fáze. Ta první byla vyhlášena ve 48. kole po kolizi Jamese Davisona s Takumou Satem, následně v 58. kole boural Ed Jones a na konci 68. kola se po kolizi se zdí předčasně uzavřela kariéra Danicy Patrick.

Po restartu v 74. kole se do vedení před Carpentera dostal veterán z týmu AJ Foyta Tony Kanaan. Brazilský čtyřicátník však ztratil kontakt s čelem závodu poté, co po pravidelném pit stopu musel k mechanikům po chvíli znovu kvůli pomalému defektu pravé zadní pneumatiky.

Po odpadnutí Kanaana z boje o vítězství a další sérii pit stopů se v polovině závodu ocitl ve vedení Graham Rahal, který patřil do skupiny jezdců jedoucí na alternativní strategii v porovnání s dosavadním čelem závodu. Spolu s Rahalem jeli na této strategii na příklad také Newgarden, Dixon nebo Servia.

Rahal zahájil sérii dalších zastávek „druhé strategické skupiny“ ve 107. kole, díky čemuž poprvé převzal vedení v závodě Will Power. Australan poté vévodil průběžnému pořadí Indy 500 až do další série zastávek, kterou zahájil toho času na druhém místě jedoucí Ed Carpenter ve 128. kole. Pořadí na čele se tak opět přesypalo a do vedení se vrátil Graham Rahal.

Strategie obou skupin jezdců se začaly postupně překrývat díky přibývajícím žlutým fázím. Ve 143. kole havaroval rodák z Le Mans Sebastien Bourdais a těsně po něm s rozbitým monopostem až na boxové uličce skončil jeden z Penskeho favoritů Helio Castroneves.

Závod byl opět restartován ve 154. kole. Vedení držel Will Power před druhým Edem Carpenterem a třetím Alexanderem Rossim, který těsně po vyvěšení zelených vlajek předjel vnějškem několik soupeřů včetně Ryana Huntera-Reaye.

Stejné pořadí na prvních třech místech platilo i o sedm kol později po dalším restartu. Předcházející žlutou fázi svojí nehodou způsobil tentokráte Sage Karam.

Počínaje 171. kolem začala poslední série pravidelných zastávek pro jezdce na čele závodu. Díky tomu se na čelní pozice dostali zbývající jezdci z alternativní palivové strategie v čele se španělským veteránem Oriolem Serviou.

O dramatické finále letošní pětistovky v Indy se poté postaral Tony Kanaan, který ve 189. kole z celkových 200 havaroval. Žlutá fáze dala naději pilotům, kteří v tu chvíli drželi čelní pozice. Servia, Stefan Wilson nebo Jack Harvey doufali, že by jim mohlo palivo vydržet až do cíle.

K tomu však nakonec nedošlo. Závod byl naposledy restartován ve 193. kole. Hned po restartu se do vedení dostal Stefan Wilson, druhý jel Jack Harvey a na třetí místo před Oriola Serviu se dostal Will Power.

Ve 196., respektive 197. kole však museli Wilson, Harvey i Servia pro palivo do boxů, díky čemuž se dostal do vedení Power. Zkušený sedmatřicetiletý pilot a šampion IndyCar z roku 2014 pak své vedení udržel až do vyvěšení šachovnicového praporu. Power vyhrál Indy 500 poprvé v kariéře.

Série IndyCar bude dvěma závody pokračovat příští víkend v Detroitu. Před tímto dvojzávodem nyní vede celkové pořadí právě Will Power, k čemuž mu výrazně pomohl dvojnásobný bodový příděl z Indianapolis. Na druhém místě na vedoucího Powera dva body ztrácí Alexander Rossi z týmu Andretti Autosport.

Foto: IndyCar

Diskuze (4) Další článek: Nejrychlejší kolo zajel v GP Monaka 2018 Verstappen
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10