Indy 500 bez Alonsa? Honda vetovala Španělovu účast

Indy 500 bez Alonsa? Honda vetovala Španělovu účast

Fernando Alonso má problém, letošní ročník Indy 500 se totiž zřejmě bude muset obejít bez něj. Španělský pilot pracoval na návratu do Indianapolis s týmem Andretti, který využívá motory Honda. Japonská značka ale Alonsův start s japonským motorem pod kapotou vetovala.

V roce 2017 Fernando Alonso debutoval v nejslavnějším závodě série IndyCar Indy 500 na oválu v Indianapolis s týmem Andretti, který poskytl veškeré potřebné zázemí pro McLaren. Alonso oficiálně startoval za britskou stáj, defacto byl ale dalším pilotem Andrettiho týmu, který v IndyCar dlouhodobě využívá motory Honda.

Alonso sice při své debutové účasti ve „staré cihelně“ do cíle závodu nedojel, několik kol však kroužil ve vedení a za svůj výkon obdržel cenu pro nejlepšího nováčka.

V minulém roce se Alonso s McLarenem a motorem Chevrolet pokusil vyhrát Indy 500 podruhé, jeho cesta ale skončila již v kvalifikaci. McLarenu se ve spolupráci s týmem Carlin nedařilo najít správné nastavení a Španěl se nedokázal kvalifikovat do závodu.

Proto se Fernando Alonso ve snaze završit „trojkorunu motorsportu“ (vítězství v GP Monaka a v Le Mans již získal) rozhodl pro návrat ke spolupráci s týmem Andretti a s týmovým šéfem Michaelem Andrettim.

Jenomže Alonsovi plány podle informací amerického magazínu Racer zhatila Honda, která stále funguje jako dodavatel motorů pro Andrettiho. Závodní oddělení japonské značky Honda Performance Development mělo obdržet rozhodnutí z nejvyššího vedení v Tokiu, které si podle všeho nepřeje, aby Alonso startoval v Indy 500 s motorem Honda.

Je pravdou, že Alonsův vztah s Hondou z dob její spolupráce s McLarenem ve formuli 1 má k ideálu hodně daleko. Španěl ještě během svého působení u McLarenu ve formuli 1 dlouhodobě Hondu kritizoval kvůli slabému výkonu a nespolehlivosti, jeho hláška „GP2 engine“ přímo z japonské grand prix se stala památnou.

Alonsovi navíc může škodit i jeho dlouhodobné angažmá u konkureční Toyoty. S tou absolvoval kompletní sezónu vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC, dvakrát vyhrál Le Mans a naposledy Alonso s továrním vozem Toyota Hilux debutoval na rallye Dakar.

Dvojnásobný mistr světa formule 1 tak velmi pravděpodobně o letošní Indy 500 přijde a pro nadcházející roky se bude muset poohlédnout po angažmá u některého z týmů, které v IndyCar spoléhají na motory Chevrolet. Aktuálně se jedná o stáje A. J. Foyt Enterprises, Arrow McLaren SP, Carlin, DragonSpeed, Dreyer & Reinbold Racing, Ed Carpenter Racing a Team Penske.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud