Mezi Bottasem a Verstappenem došlo během zastávek v boxech v Monaku ke kontaktu. Mercedes vysvětlil, co tomu předcházelo.
„Od jedenáctého kola jsme věděli, že to pneumatiky zvládnou do konce závodu,“ řekl stratég Mercedesu James Vowlew na tradičním videu po závodě.
Mercedes si myslel, že nejlepší bude přezout na střední směs, což se později neukázalo jako nejlepší volba.
Tým se rozhodl pro dvojitou zastávku, která je poměrně riskantní, ale za safety carem může být výhodná. Mezi jezdci musí být rozestupy, což v případě obou mercedesů tak úplně neplatilo. Bottas si však mezeru (ztrátu na Hamiltona) pod safety carem dokázal vytvořit.
„Když přijíždíte na dvojitou zastávku, tak je důležité si vytvořit mezeru mezi svými auty, takže první auto může být v boxech odbaveno a to druhé se zařadí za něj. Valtteri to perfektně zvládl.“
„Lewis absolvoval svou zastávku, odjel pryč a jak jste mohli vidět, Valtteri dorazil hned poté. Byl to pak přímý souboj mezi Vettelem, Verstappenem a Valtterim o nejrychlejší zastávku.“
Bottas ztrávil v boxové uličce celkově 25 sekund. Není to mnoho, Hamilton byl jen o 0,8 s rychlejší, ale Verstappen to zvládl za 24 sekund. Mechanici Red Bullu zvládli velmi dobře svou práci. Verstappen měl v závodě dokonce čtvrtou nejrychlejší zastávku (2,44 s) a Vettel byl ještě o setinu rychlejší.
Při výjezdu pak došlo ke kontaktu mezi Verstappenem a Bottasem, za kterou byl Red Bull (potažmo Verstappen) potrestán pěti sekundami.
„Bohužel Lewis při odjezdu zavadil o jednu z pistolí a trvalo pár sekund, než byla řádně resetována. Cena za to byla v řádu desetin.“
„Během Valtteriho zastávky jsme ztratili několik desetin. Red Bull měl velmi dobrou zastávku. Jednu z nejlepších v tomto roce. Tyto extrémy způsobily, že se Verstappen objevil v boxech vedle nás a trefil levou stranu Veltteriho auta.“
Bottas trefil pravým předním kolem zeď. Mercedes na datech viděl, že v pneumatikách ztrácí tlak. Bottas zajel k mechanikům znovu, což ho stálo jednu pozici. Dostal se před něj Vettel.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek