Ideální situace? Mnohem vyrovnanější startovní pole, myslí si Magnussen

V sezóně 2018 obsadil tým Haas páté místo v poháru konstruktérů, a to i díky výsledkům Kevina Magnussena, který pro americkou stáj získal šestapadesát bodů. Haas tak za Renaultem skončil na druhém místě ze „zbytku světa“, Magnussen by však chtěl bojovat i o pódia, čehož se ovšem s monopostem středu pole zřejmě jen tak nedočká.
Ideální situace? Mnohem vyrovnanější startovní pole, myslí si Magnussen

Dánský pilot si proto myslí, že by formule 1 potřebovala mnohem vyrovnanější startovní pole, aby i menší týmy měly šanci bojovat o umístění na stupních vítězů.

Tento problém by mohla pomoci vyřešit plánovaná nová pravidla, která budou platit od sezóny 2021. S jejich zavedením se do formule 1 pravděpodobně dostane i rozpočtový strop, ze kterého by mohly menší týmy profitovat.

Nemá cenu, abychom tady zůstávali bez šancí, říká Steiner

Nemá cenu, abychom tady zůstávali bez šancí, říká Steiner

K současné situaci ve startovním poli se vyjádřil i sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn, který ji považuje za neakceptovatelnou. Během posledních dvou sezón získaly týmy ze středu pole pouze dvě pódia a Renault v loňském roce zaostal na čtvrtém místě v poháru konstruktérů za třetím Red Bullem o propastných 297 bodů.

„Pro formuli 1 by bylo ideální, aby měla mnohem vyrovnanější startovní pole,“ řekl Kevin Magnussen pro televizní stanici ESPN.

„Vždycky budeme mít dva nejlepší týmy bojující o vítězství a těmi týmy budou většinou Ferrari a Mercedes. Lidé budou navíc vždy chtít pracovat v těchto týmech.“

„Bylo by ale skvělé, kdyby i menší týmy, jako třeba Haas, měly možnost jednou za část vyhrát a získat pár pódií za rok.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Mladí jezdci by se měli učit od zkušených, myslí si Stewart

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10