Max Verstappen zajel v kvalifikaci až třetí nejrychlejší ideální kolo. Své nejrychlejší sektory ale dokázal zajet v jednom kole a získal tak pole position.
Max Verstappen získal letošní první pole position. Landa Norrise porazil o 0,012 s, Piastriho o 0,044 s.
Když jde o setiny sekundy, jde o ideální kola. Je to vlastně takové formulové puzzle. Jezdec má v Q3 obvykle dva pokusy. Své nejrychlejší sektorové časy musí zajet v jednom kole. Jezdcům McLarenu se to nepodařilo, Verstappenovi ano, a tak je oba porazil. Reálně ale bylo Verstappenovo ideální kolo (součet nejrychlejších časů) až třetí nejrychlejší.
Piastri ztratil více než desetinu (0,111 s) na své ideální kolo. Norrisova ztráta byla menší – 0,029 s.
V prvním sektoru byl nejrychlejší Norris, ve zbývajících dvou Piastri. Verstappen byl v prvním sektoru třetí, ve třetím druhý ale v prostředním, který je nejdelší, byl dokonce až čtvrtý za Leclercem.
Na nejrychlejšího jezdce McLarenu ztratil Verstappen:
- První sektor: 0,029 s
- Druhý sektor: 0,158 s
- Třetí sektor: 0,036 s
Norris ztrácel v posledním sektoru. Zatímco Piastri byl v daném sektoru nejrychlejší, Norris tam obsadil až šesté místo. Kromě týmového kolegy a Verstappena ho tam porazil Leclerc i oba jezdci Mercedesu. Na Piastriho ztratil 0,102 s.
Ideální kola
Δ: rozdíl mezi nejrychlejším časem v kvalifikaci a ideálním kolem (součet nejlepších sektorů)
P |
Jezdec |
Čas |
Rozdíl |
Δ |
1 |
Oscar Piastri |
1:26.916 |
|
0.111 |
2 |
Lando Norris |
1:26.966 |
0.050 |
0.029 |
3 |
Max Verstappen |
1:26.983 |
0.067 |
0.000 |
4 |
Charles Leclerc |
1:27.179 |
0.263 |
0.120 |
5 |
George Russell |
1:27.217 |
0.301 |
0.101 |
6 |
Lewis Hamilton |
1:27.366 |
0.450 |
0.244 |
7 |
Andrea K.Antonelli |
1:27.467 |
0.551 |
0.088 |
8 |
Isack Hadjar |
1:27.535 |
0.619 |
0.034 |
9 |
Alexander Albon |
1:27.584 |
0.668 |
0.031 |
10 |
Oliver Bearman |
1:27.688 |
0.772 |
0.023 |
11 |
Carlos Sainz |
1:27.747 |
0.831 |
0.089 |
12 |
Pierre Gasly |
1:27.822 |
0.906 |
0.000 |
13 |
Júki Cunoda |
1:27.828 |
0.912 |
0.139 |
14 |
Fernando Alonso |
1:27.897 |
0.981 |
0.000 |
15 |
Liam Lawson |
1:27.906 |
0.990 |
0.000 |
16 |
G.Bortoleto |
1:28.516 |
1.600 |
0.106 |
17 |
Nico Hülkenberg |
1:28.570 |
1.654 |
0.000 |
18 |
Esteban Ocon |
1:28.667 |
1.751 |
0.029 |
19 |
Jack Doohan |
1:28.743 |
1.827 |
0.134 |
20 |
Lance Stroll |
1:29.271 |
2.355 |
0.000 |
Meziroční rozdíly
Meziročně dosáhl největšího zrychlení Williams, ačkoliv na pozicích se to až tak neprojevilo. Vloni byl Albon 14., letos si polepšil o pět míst.
Porovnáváme nejrychlejší letošní a loňská ideální kola.
Tým |
Rozdíl (s) |
Williams |
-2,080 |
Alpine |
-1,958 |
Haas |
-1,806 |
Racing Bulls |
-1,707 |
Mclaren |
-1,557 |
Ferrari |
-1,500 |
Mercedes |
-1,401 |
Red Bull |
-1,147 |
Sauber |
-0,934 |
Aston Martin |
-0,789 |
Kromě sezónního vývoje zřejmě pomohl nový povrch v prvním sektoru.
Verstappenův čas je nejrychlejším kvalifikačním časem v historii Suzuky. O 0,081 s překonal čas Sebastiana Vettela z roku 2019.