Iceman by vrátil kvalifikaci o dvacet let zpět

Kimi Räikkönen by změnil kvalifikační formát na ten, který byl ve formuli 1, když začínal.
Iceman by vrátil kvalifikaci o dvacet let zpět

Kimi Räikkönen má smlouvu pro příští rok, takže u Alfy Romeo řešíme jen jméno jeho týmového kolegy. Giovinazzi má podporu Ferrari a zřejmě zůstane.

„Dokud budu cítit, že mohu jezdit, tak budu rád, že mohu pokračovat a vydržet co nejdéle i přes nesmysly, který nás obklopují,“ řekl Räikkönen v Rusku.

„Počet závodů v kalendáři není tak důležitý, ale všechno záleží na tom, kde jezdíme. Pokud jezdíme v Evropě, tak je mi to jedno. Pro všechny je to jednodušší.“

Vyzkoušíme, uvidíme. Brawn hájí experimenty s kvalifikačními závody

Vyzkoušíme, uvidíme. Brawn hájí experimenty s kvalifikačními závody

Jezdec Alfy Romeo je nejzkušenějším jezdcem ve startovním poli a brzy bude i třetím nejzkušenějším v historii. Zeptali se ho proto na současné diskuse okolo experimentů s kvalifikačními formáty.

Podle Rosse Brawna je samotná kvalifikace v pořádku. F1 chce ale udělat zajímavější závody. Příští rok hodlá vyzkoušet kvalifikační závody. Jezdcům vadí, že by do něj odstartovali v opačném pořadí, než v jakém jsou v šampionátu.

Räikkönenovi současný formát vyhovuje, ale když už by ho musel změnit, vrátil by se téměř o 20 let zpět. „Změnil bych to na to, jaké to bylo, když jsem začal,“ říká Iceman. „Měli jste myslím tři sady pneumatik a 12 kol a odjet jste je mohli, kdy jste chtěli.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: V prvním tréninku v Soči byl nejrychlejší Charles Leclerc

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.