Iceman by vrátil kvalifikaci o dvacet let zpět

Kimi Räikkönen by změnil kvalifikační formát na ten, který byl ve formuli 1, když začínal.
Iceman by vrátil kvalifikaci o dvacet let zpět

Kimi Räikkönen má smlouvu pro příští rok, takže u Alfy Romeo řešíme jen jméno jeho týmového kolegy. Giovinazzi má podporu Ferrari a zřejmě zůstane.

„Dokud budu cítit, že mohu jezdit, tak budu rád, že mohu pokračovat a vydržet co nejdéle i přes nesmysly, který nás obklopují,“ řekl Räikkönen v Rusku.

„Počet závodů v kalendáři není tak důležitý, ale všechno záleží na tom, kde jezdíme. Pokud jezdíme v Evropě, tak je mi to jedno. Pro všechny je to jednodušší.“

Vyzkoušíme, uvidíme. Brawn hájí experimenty s kvalifikačními závody

Vyzkoušíme, uvidíme. Brawn hájí experimenty s kvalifikačními závody

Jezdec Alfy Romeo je nejzkušenějším jezdcem ve startovním poli a brzy bude i třetím nejzkušenějším v historii. Zeptali se ho proto na současné diskuse okolo experimentů s kvalifikačními formáty.

Podle Rosse Brawna je samotná kvalifikace v pořádku. F1 chce ale udělat zajímavější závody. Příští rok hodlá vyzkoušet kvalifikační závody. Jezdcům vadí, že by do něj odstartovali v opačném pořadí, než v jakém jsou v šampionátu.

Räikkönenovi současný formát vyhovuje, ale když už by ho musel změnit, vrátil by se téměř o 20 let zpět. „Změnil bych to na to, jaké to bylo, když jsem začal,“ říká Iceman. „Měli jste myslím tři sady pneumatik a 12 kol a odjet jste je mohli, kdy jste chtěli.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: V prvním tréninku v Soči byl nejrychlejší Charles Leclerc

19:42 | FIA opět řeší porušení protokolů: Leclerc a Bottas se mezi závody vrátili domů. To sice mohou, ale musí zůstat ve své bublině. Oba budu upozorněni. Oba se také brání, že neudělal nic špatného (Leclerc například absolvoval dva testy).
18:10 | Albon řekl, že by předjetí Hamiltona udělal znovu úplně stejně.
17:18 | Ferrari přivezlo nové přední křídlo a podlahu. Možná stihne ještě dopravit i nové zadní křídlo.
16:16 | Konečně něco užitečného... F1 testuje grafiku, ve které je přepis rádiové komunikace s jezdcem....

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10