I v rámci nových pravidel F1 zřejmě budou mít jezdci k dispozici systém DRS

Ross Brawn spolu se svým týmem pracuje na nových pravidlech formule 1 od sezóny 2021, které by měly přinést lépe vypadající vozy umožňující těsnější souboje. Podle všeho v nich i nadále budou moci jezdci využívat systém DRS, který otevírá zadní křídlo a usnadňuje tím předjíždění.
I v rámci nových pravidel F1 zřejmě budou mít jezdci k dispozici systém DRS

Systém DRS byl ve formuli 1 uveden v roce 2011 coby pomocník pro snadnější předjíždění. Za dobu svého působení byl však často kritizován. V únoru letošního roku se Brawn nechal slyšet, že doufá, že F1 dokáže s novými pravidly vyvinout takové vozy, se kterými již DRS nebude potřeba ke zlepšení závodění. Nyní připustil, že v blízké budoucnosti neočekává z pohledu předjíždění velké změny.

Na dotaz, zda nová pravidla F1 umožní od roku 2021 zrušit systém DRS, Brawn coby ředitel F1 pro motorsport z Liberty Media odpověděl, že podle všeho tento systém zůstane.

Sexy závodění: Formule 1 oficiálně představila koncept vozu pro rok 2021

Sexy závodění: Formule 1 oficiálně představila koncept vozu pro rok 2021

„Myslím, že si ho můžeme ponechat pro případ potřeby. Byl bych ale rád, kdybychom mohli dosáhnout toho, že DRS nebude tak významné. Pokud ale uvidíme, že vozy spolu dokáží bojovat, je velmi jednoduché se ho zbavit,“ řekl Brawn.

„Myslím, že předjetí je takovým vyvrcholením, důležité je podle mě mít skvělý souboj a pokud nebudeme mít auta, která nemohou jet konzistentně za sebou, protože se ničí pneumatiky a v jízdě za soupeřem ztrácejí výkon, tak ty souboje jednoduše nebudou,“ dodal.

„Můžete mít skvělý souboj, když ten člověk, který vedl na startu, je ve vedení také v cíli, ale pořád je to skvělá bitva. Snažíme se proto dělat rozdíl mezi předjížděním a závoděním. Závodění často vyvrcholí předjížděním. Viděl jsem nějaké statistiky z Monzy, podle kterých byla polovina předjíždění s DRS a polovina bez něj, v Monze jsme tedy viděli velké množství akce. Je to ale také unikátní okruh, potřebujeme více takových okruhů, na kterých vozy mohou bojovat,“ uzavřel Brawn.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (1) Další článek: Mít nejlepší auto bez možnosti bojovat o titul je demoralizující, říká Newey
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.
20. března | V Hanoji začala stavba okruhu. První závod se má jet ve Vietnamu už za rok.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10