Týmy se loni dohodly s FIA na postupném snižování nákladů na úroveň ze začátku devadesátých let a McLaren tvrdí, že tento svůj slib realizují. I když to zřejmě není na první pohled vidět.
"Týmy se domluvily na dohodě, která se nazývá Dohoda o omezení zdrojů. Ta zavedla sadu stropů," vysvětloval šéfinženýr McLarenu Paddy Lowe. "Máme omezení pro aerodynamické tunely a CFD, které platí už více než rok. Také máme stropy pro externí výdaje a počty zaměstnanců. Všichni jsme se jim podřídili, alespoň my u McLarenu ano, a stropy zajistily, že musíme být preciznější při využívání zdrojů v těchto oblastech."
"I když se může zdát, že se nic nezměnilo, opak je pravdou a v příštích dvanácti měsících to bude ještě tvrdší. Svým způsobem je dobře, že si lidé změn nevšimli, protože my potřebujeme předvádět zajímavou podívanou, takže by nebylo dobré, kdyby si lidé najedou začali myslet, že se z nás po technické stránce stali dinosauři. Doufám, že se nám bude dařit efektivitu stále zlepšovat. Věci se můžou měnit v pozadí a když si toho lidé nevšimnou, je to asi dobře."
FIA chtěla původně v reakci na světovou finanční krizi zavést dobrovolné rozpočtové stropy ve výši 40 miliónů liber, přes velký odpor týmů se jí to ale nepodařilo. Výsledkem byl kompromis, který vymezil cestu pro snížení nákladů na úroveň z devadesátých let. Do problémů se ale kvůli tomu dostaly nové týmy, protože se všechny přihlásily do letošního šampionátu pod rozpočtovým stropem a počítaly s ním.