Šéf Williamsu James Vowles se vyjádřil k rostoucím problémům, které mají jezdci F1 při jízdě za svými soupeři. Podle Vowlese nejde o selhání nynějších regulí.
Když se v F1 zaváděly současné technické regule, jedním z hlavních cílů bylo, aby za sebou vozy nezanechávaly tolik špinavého vzduchu (v podobě turbulencí), což mělo vést k usnadnění závodění a zvýšení počtu předjízděcích manévrů.
Tento efekt se však více než dva roky od uvedení nynějších pravidel postupně vytrácí tím, jak týmy vyvíjejí aerodynamicky stále efektivnější vozy.
Podle šéfa Williamsu však z této skutečnosti nelze vinit nastavení pravidel.
„Nemyslím si, že by předpisy selhaly," odpověděl podle Autosportu Vowles na dotaz, zda by pro sezonu 2025 mělo dojít k nějaké korekci pravidel.
„Řekl bych, že by to bylo nespravedlivé. Závodění ve středu startovního pole je těsné a dochází tam k předjíždění,“ přiblížil svůj pohled Brit, který v čele Williamsu stojí druhým rokem.
„Na základě údajů, které nyní vidíme, lze tvrdit, že je situace lepší než u vozů minulé generace v letech 2020 a 2021. Všichni se snažíme, aby se stav zlepšil, ale především přední týmy vyvinuly své vozy takovým způsobem, že jejich přítlak vzrostl natolik, že je následovaní vozů náročnější,“ poznamenal Vowles.
„Není tedy důvod si myslet, že se situace (se špinavým vzduchem, pozn. red.) v příštím roce zlepší. Co se roku 2026 týká (tehdy začne platit nový soubor pravidel), regule se stále ratifikují, takže je velmi těžké něco předvídat,“ dodal Vowles s výhledem pro nadcházející sezony.