I když nevyhrává, splňuje Bottas výkonnostní požadavky Mercedesu

I když nevyhrává, splňuje Bottas výkonnostní požadavky Mercedesu

Tým Mercedes si je podle Valtteriho Bottase vědom jeho dobrých výkonů v této sezóně formule 1 i přesto, že Bottas letos zatím stále čeká na vítězství.

V Číně připravil Fina o vítězství výjezd safety caru a v Ázerbájdžánu defekt. V Rakousku pak po startu z pole position závod nedokončil po technickém problému na jeho voze.

Po své premiérové sezóně v loňském roce u Mercedesu, kde nahradil mistra světa F1 z roku 2016 Nika Rosberga, byla Bottasovi smlouva prodloužena o jeden rok. V letošní sezóně proto potřebuje vedení Mercedesu ukázat, že si novou smlouvu zaslouží.

„Letos jsem se dostal do slušné pozice, že ačkoliv jsem nezískal body, které bych chtěl, tak jsem vždy předváděl výkony na úrovni, kterou po mně tým vyžaduje,“ řekl Bottas.

„Více méně jsem i na úrovni, na které já osobně chci být. To je dobrá věc, i když pouze tým detailně vidí, jak si každý týden vedu. Když máte v kapse pár vítězství, nikdy to pro vás do budoucna neznamená nic špatného, ale tým alespoň přesně ví, jak si vedu a zná směr, kterým jdu ve svém zlepšování se.“

Průměrný rozdíl v letošních kvalifikacích mezi Bottasem a Lewisem Hamiltonem činí 0,059 sekundy ve prospěch Brita. Bottas nicméně věří, že se mu podařilo smazat velké ztráty na Hamiltona z loňské sezóny zejména na okruzích, kde byl Mercedes nejsilnější.

„Cítil jsem, že jsem dokázal zlepšit své slabiny a silné stránky. Celková výkonnost byla vyrovnanější, je tu menší množství větších rozdílů mezi mnou a Lewisem. Nezáleží na tom, jestli byl vůz dobrý na řízení nebo se ovládal obtížně. Cítím, že jsem byl schopen z něj dostat to, co v něm bylo, a bylo to docela vyrovnané,“ řekl Bottas.

Ve vedení byl Bottas také minulý víkend ve Velké Británii, kdy se díky odlišné strategii dostal na první pozici během safety caru, ale v závěru závodu nemohl vedoucí příčku ubránit před Sebastianem Vettelem, který měl na svém ferrari čerstvější pneumatiky.

„Po druhém safety caru to bylo zpočátku fajn, ale on se mi začal opravdu přibližovat a já musel jet každé kolo jako by bylo kvalifikační. Bylo to asi pět kol před cílem a já jel jako po ledě. Začal jsem ztrácet spoustu přilnavosti, obzvlášť na zadních pneumatikách, a horší byla i trakce,“ popsal Bottas.

„Proto se mi na výjezdu z pomalé zatáčky vždy mohl přiblížit a využít DRS. Já dělal, co jsem mohl, abych se bránil, ale byla to jen otázka času. Opravdu jsem se snažil, ale nebylo nic, co bychom s tím mohli dělat.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud