I „druhořadý jezdec F2“ podle Marka ukázal, jak je letošní mercedes silný

Pilot formule 2 Nikita Mazepin dostal tento týden v rámci sezónních testů v Barceloně příležitost usednout do vozu formule 1 týmu Mercedes a zajel s ním nejrychlejší čas dne. Podle Helmuta Marka z Red Bullu to dokazuje, jak je dominantní letošní model Mercedesu W10.
I „druhořadý jezdec F2“ podle Marka ukázal, jak je letošní mercedes silný

20letý ruský pilot, který nyní působí ve F2 u týmu ART Grand Prix a dříve již testoval s týmem Force India, byl nejrychlejší v závěrečném dni sezónních testů na Katalánském okruhu.

V dosavadních šesti odjetých závodech letošní sezóny formule 2 přitom Mazepin bodoval jen osmým místem v Baku a v průběžném pořadí je na 16. pozici.

„Když i druhořadý jezdec formule 2 může být v mercedesu okamžitě rychlý, tak to ukazuje, jak je vynikající. Lepší než kdy jindy,“ řekl o letošním modelu W10 Marko pro Auto Bild.

Mazepina v jeho kariéře finančně podporuje jeho otec, ruský miliardář působící v chemickém průmyslu Dmitrij Mazepin. Podle všeho má ruský pilot osobní tréninkový program, podobný jako měl Lance Stroll u Williamsu, v rámci kterého má k dispozici 12 testovacích dní na různých okruzích za volantem modelu W08 z roku 2017.

„Překvapilo mě, že se to Mercedes ani nesnažil skrývat a nebránil Mazepinovi v zajetí nejrychlejšího času dne, takže jeho dominance je teď jasná,“ dodává Marko.

Jezdit s takovým autem, je snem každému mladého jezdce, říká Mazepin po testu s Mercedesem

Jezdit s takovým autem, je snem každému mladého jezdce, říká Mazepin po testu s Mercedesem

Příští víkend se pojede Velká cena Monaka, kde Red Bull vloni zásluhou Daniela Ricciarda slavil vítězství. A ačkoliv pilot Mercedesu v Monaku naposledy triumfoval v roce 2016, kdy vyhrál Lewis Hamilton, musí podle Marka s Mercedesem letos soupeři na městské trati počítat.

„Ačkoliv má Mercedes nejdelší rozvor, jeho výhoda bude ještě větší. Pokud Ferrari nedokáže najít přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě jen šestí a sedmí,“ domnívá se Marko.

„Jejich slabé stránky byly evidentní v posledním sektoru okruhu v Barceloně, který je skoro jako Monako. Jejich motor je velmi dobrý, ale chybí jim přítlak a trakce,“ dodává Marko k letošnímu ferrari.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Alonso je mimo top 30, v Indianapolis nemá jistý start

24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.
23. června | Ricciardo vyšetřován za souboj s Norrisem v posledním kole

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10