I „druhořadý jezdec F2“ podle Marka ukázal, jak je letošní mercedes silný

Pilot formule 2 Nikita Mazepin dostal tento týden v rámci sezónních testů v Barceloně příležitost usednout do vozu formule 1 týmu Mercedes a zajel s ním nejrychlejší čas dne. Podle Helmuta Marka z Red Bullu to dokazuje, jak je dominantní letošní model Mercedesu W10.
I „druhořadý jezdec F2“ podle Marka ukázal, jak je letošní mercedes silný

20letý ruský pilot, který nyní působí ve F2 u týmu ART Grand Prix a dříve již testoval s týmem Force India, byl nejrychlejší v závěrečném dni sezónních testů na Katalánském okruhu.

V dosavadních šesti odjetých závodech letošní sezóny formule 2 přitom Mazepin bodoval jen osmým místem v Baku a v průběžném pořadí je na 16. pozici.

„Když i druhořadý jezdec formule 2 může být v mercedesu okamžitě rychlý, tak to ukazuje, jak je vynikající. Lepší než kdy jindy,“ řekl o letošním modelu W10 Marko pro Auto Bild.

Mazepina v jeho kariéře finančně podporuje jeho otec, ruský miliardář působící v chemickém průmyslu Dmitrij Mazepin. Podle všeho má ruský pilot osobní tréninkový program, podobný jako měl Lance Stroll u Williamsu, v rámci kterého má k dispozici 12 testovacích dní na různých okruzích za volantem modelu W08 z roku 2017.

„Překvapilo mě, že se to Mercedes ani nesnažil skrývat a nebránil Mazepinovi v zajetí nejrychlejšího času dne, takže jeho dominance je teď jasná,“ dodává Marko.

Jezdit s takovým autem, je snem každému mladého jezdce, říká Mazepin po testu s Mercedesem

Jezdit s takovým autem, je snem každému mladého jezdce, říká Mazepin po testu s Mercedesem

Příští víkend se pojede Velká cena Monaka, kde Red Bull vloni zásluhou Daniela Ricciarda slavil vítězství. A ačkoliv pilot Mercedesu v Monaku naposledy triumfoval v roce 2016, kdy vyhrál Lewis Hamilton, musí podle Marka s Mercedesem letos soupeři na městské trati počítat.

„Ačkoliv má Mercedes nejdelší rozvor, jeho výhoda bude ještě větší. Pokud Ferrari nedokáže najít přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě jen šestí a sedmí,“ domnívá se Marko.

„Jejich slabé stránky byly evidentní v posledním sektoru okruhu v Barceloně, který je skoro jako Monako. Jejich motor je velmi dobrý, ale chybí jim přítlak a trakce,“ dodává Marko k letošnímu ferrari.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Alonso je mimo top 30, v Indianapolis nemá jistý start

9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.
22. května | Aby to Renaultem ve F1 nakonec nedopadlo úplně jinak a Ricciardo nebyl rád, že je rád. odkaz