I „druhořadý jezdec F2“ podle Marka ukázal, jak je letošní mercedes silný

Pilot formule 2 Nikita Mazepin dostal tento týden v rámci sezónních testů v Barceloně příležitost usednout do vozu formule 1 týmu Mercedes a zajel s ním nejrychlejší čas dne. Podle Helmuta Marka z Red Bullu to dokazuje, jak je dominantní letošní model Mercedesu W10.
I „druhořadý jezdec F2“ podle Marka ukázal, jak je letošní mercedes silný

20letý ruský pilot, který nyní působí ve F2 u týmu ART Grand Prix a dříve již testoval s týmem Force India, byl nejrychlejší v závěrečném dni sezónních testů na Katalánském okruhu.

V dosavadních šesti odjetých závodech letošní sezóny formule 2 přitom Mazepin bodoval jen osmým místem v Baku a v průběžném pořadí je na 16. pozici.

„Když i druhořadý jezdec formule 2 může být v mercedesu okamžitě rychlý, tak to ukazuje, jak je vynikající. Lepší než kdy jindy,“ řekl o letošním modelu W10 Marko pro Auto Bild.

Mazepina v jeho kariéře finančně podporuje jeho otec, ruský miliardář působící v chemickém průmyslu Dmitrij Mazepin. Podle všeho má ruský pilot osobní tréninkový program, podobný jako měl Lance Stroll u Williamsu, v rámci kterého má k dispozici 12 testovacích dní na různých okruzích za volantem modelu W08 z roku 2017.

„Překvapilo mě, že se to Mercedes ani nesnažil skrývat a nebránil Mazepinovi v zajetí nejrychlejšího času dne, takže jeho dominance je teď jasná,“ dodává Marko.

Jezdit s takovým autem, je snem každému mladého jezdce, říká Mazepin po testu s Mercedesem

Jezdit s takovým autem, je snem každému mladého jezdce, říká Mazepin po testu s Mercedesem

Příští víkend se pojede Velká cena Monaka, kde Red Bull vloni zásluhou Daniela Ricciarda slavil vítězství. A ačkoliv pilot Mercedesu v Monaku naposledy triumfoval v roce 2016, kdy vyhrál Lewis Hamilton, musí podle Marka s Mercedesem letos soupeři na městské trati počítat.

„Ačkoliv má Mercedes nejdelší rozvor, jeho výhoda bude ještě větší. Pokud Ferrari nedokáže najít přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě jen šestí a sedmí,“ domnívá se Marko.

„Jejich slabé stránky byly evidentní v posledním sektoru okruhu v Barceloně, který je skoro jako Monako. Jejich motor je velmi dobrý, ale chybí jim přítlak a trakce,“ dodává Marko k letošnímu ferrari.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Alonso je mimo top 30, v Indianapolis nemá jistý start

18:02 | Haas oznámil prodloužení spolupráce se sponzorem Richard Mille.
14:41 | Peugeot se vrací do WEC. Od roku 2022 bude jezdit v kategorii hypercarů.
12. listopadu | Binotto potvrdil, že Leclerc v Brazílii nasadí nový motor. Není ale jasné, zda půjde o letošní nejnovější specifikaci, nebo něco ještě novějšího (pro příští rok).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink 15.00–16.30
2. trénink 19.00–20.30
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink 16.00–17.00
Kvalifikace 19.00–20.00
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10