Hungaroring lépe sedl Caterhamu, Marussii trápilo vyvážení

Hungaroring lépe sedl Caterhamu, Marussii trápilo vyvážení

Zástupci Caterhamu a Marussie se v cíli Velké ceny Maďarska seřadili mezi čtrnáctým a sedmnáctým místem. Zatímco Caterham neměl problémy s pneumatikami, Marussia činilo potíže vyvážení.

Caterham

Giedo van der Garde obsadil ve Velké ceně Maďarska na Hungaroringu čtrnácté místo. "Z dnešního závodu jsem opravdu potěšen, byl to můj nejlepší letošní závod, je skvělé podat takový výkon před srpnovou přestávkou. Myslím, že to je důkaz, že plán, který jsme si dali pro tuto sezonu, učit se a zlepšovat auto závod od závodu, funguje. Držel jsem tempo, které bylo naším cílem, dokud mi šest kol před cílem nezačaly odcházet pneumatiky. Většinu sezony jsem měl dobré starty, stejné to bylo i tady. Do konce prvního kola jsem byl před Bottasem a až do první zastávky v osmém kole jsem se držel skupinky. Auto se v té době chovalo dobře, o pneumatiky jsme pečovali podle plánu," vzpomínal. Po druhé zastávce se vrátil devatenáctý před svými nejbližšími soupeři. "Cílem bylo porazit auta, se kterými závodíme po celý rok, ve druhé polovině závodu jsem se soustředil na udržení pozice. Modré vlajky nám pochopitelně nepomáhají, musíme jedním okem koukat dopředu a druhým dozadu, ale je třeba se s tím na trati vyrovnat. Myslím, že jsme dnes měli správnou strategii. Po třetí zastávce jsem byl pět sekund před týmovým kolegou a věděl jsem, že mi musí poslední sada středních gum vydržet až do cíle, zhruba šestadvacet kol. Dokázal jsem to, což je důkaz, jak se v péči o pneumatiáky zlepšuji. Myslím, že směs dobré strategie a slušného výkonu vedla k mému nejlepšímu dni ve formuli jedna."

Charles Pic také odstartoval na měkčích pneumatikách a se strategií dvou zastávek dojel patnáctý. "Do konce prvního kola jsem byl těsně za Bottasem. Původně jsme plánovali zastávku okolo desátého kola, ale měkké pneumatiky dobře držely, takže jsme první stint protáhli na třináct kol. Mohl jsem tedy zůstat na trati, i když jsme věděli, že to bude za těchto podmínek náročné," uvedl. "Po první zastávce jsem se vrátil za Bianchim a Chiltonem, ale předjel jsem je a začal stahovat Gieda, který byl osmnáctý. I když bylo velmi horko, první sada středních pracovala dobře a držely až do naší plánované zastávky v osmatřicátém kole. Nové pneumatiky mi musely vydržet až do konce závodu, celkem dvaatřicet kol, takže jsem se o ně staral co nejlépe, víc jsem dnes udělat nemohl."

Marussia

Jules Bianchi obsadil šestnácté místo. Stěžoval si především na problémy s vyvážením. "Museli jsme proto chránit zadní pneumatiky. Upřímně řečeno bylo celých sedmdesát kol docela boj. Pozitivní je, že jsme v závodě zůstali spolehliví, znovu jsme přivezli do cíle obě auta. Děkuji týmu za dobrou práci, zejména při dnešních zastávkách ve vysokých teplotách. Podali svůj obvyklý silný výkon," pochvaloval si. "Teď nás čeká letní přestávka, což je čas na odpočinek a přemýšlení o tom, co můžeme udělat, až se vrátíme do druhé poloviny sezony. Je důležité, že neustupujeme našim coupřeům, což je náš letošní cíl."

Max Chilton dojel sedmnáctý a závod označil za nejtěžší v kariéře. "Trať je náročná, nejsou tu téměř žádná místa na odpočinek a jede se sedmdesát kol. Na středních pneumatikách jsme měli problémy s vyvážením, zlepšilo se to jen na měkčích gumách, které jsme měli ve druhém stintu. Auto tak bylo většinu závodu obtížné řídit. a zároveň se starat o pneumatiky, stálo to každou unci koncentrace a energie. Kvůli těmto problémům jsme ztratili hodně času a modré vlajky vlály dříve a déle," uvedl Angličan. "Tím ztrácíte ještě více času, musíte bojovat o to, abyste dohnali, co jste mohli získat, kdybyste před sebou měli volno. Za těchto okolností jsem se svým relativním tempem celkem spokojen. Teď nás i zbytek boxové uličky čeká zasloužená letní přestávka, pak se můžeme vrátit bojovat ve druhé polovině sezony."

Šéf týmu John Booth se přiznal, že po ztrátě z kvalifikace bylo těžké udělat dnes pokrok. "Věděli jsme, že budeme muset vymyslet trochu jinou strategii, ale nečekali jsme, že střední pneumatiky budou odcházet tak brzy po startu. Stinty, jakých jsme dnes byli schopni dosáhnout, nebyly dostatečné, abychom zvládli naši plánovanou strategii dvou zastávek, proto jsme ke konci museli přejít na tři zastávky, což nepomohlo našim ztrátám na konci závodu," vysvětloval. "Další série závodů přijde po přestávce. Bude našemu autu více hrát do karet a budeme tlačit, abychom se ujistili, že jsme se poučili z tohoto závodu, a vrátili se s novou silou. Chtěl bych poděkovat závodnímu týmu za tvrdou práci, kterou v dnešním horku odvedl. Dobře jsme reagovali na situaci na trati a kluci zajistili dobré zastávky, to bylo maximum, co jsme mohli udělat."

Doporučujeme

Články odjinud