Hülkenberga těší, že se ve F1 udržel i přes tlak ze strany platících pilotů

Nico Hülkenberg má radost z toho, že ve formuli 1 vydržel již téměř deset let i přes to, že řada závodních sedaček ve F1 je obsazena platícími piloty.
Hülkenberga těší, že se ve F1 udržel i přes tlak ze strany platících pilotů

Němec, který byl kdysi i kandidátem na sedačku u Ferrari, je mezi piloty vysoce hodnocen díky své rychlosti, ačkoliv zatím stále čeká na své první umístění na stupních vítězů.

V rozhovoru pro Motorsport.com Hülkenberg řekl, že stále chce ve formuli 1 dosáhnout větších úspěchů, nicméně při hodnocení svého dosavadního působení je rád, že vydržel ve formuli 1 tak dlouho bez toho, aniž by byl finančně podporován významnějším sponzorem.

„Svým způsobem je to úspěch. Být stále tady a přežít, myslím, že to něco říká o tom, jaký jsem člověk a závodník. Zároveň to ale zní taky trochu blbě. A nudně, chápete? Chci více,“ řekl Hülkenberg.

Jsem teď na vrcholu své formy, věří Hülkenberg

Jsem teď na vrcholu své formy, věří Hülkenberg

„Víme ale, že potřebujete mít to správné načasování, musíte být ve správný moment ve správném voze. Proto jsem teď tady. Moje kariéra nekončí. V Renaultu mám teď velmi dobrého týmového partnera, a samozřejmě máme společný cíl a vizi, pro kterou tvrdě bojujeme a pracujeme.“

Jediný moment, při kterém reálně hrozila ztráta jeho závodní sedačky ve formuli 1, nastal podle Hülkenberga na konci sezóny 2010, kdy jej Williams nahradil Pastorem Maldonadem, který do týmu přišel se silným sponzorem.

Hülkenberg po sezóně 2010 skutečně v F1 v pozici závodního pilota skončil, když pro další rok zaujal místo rezervního jezdce Force Indie, do které o rok později přešel jako závodní jezdec.

„Na konci roku 2010 to byl nejnebezpečnější a vážný moment, bylo to po mém prvním roce, kdy si mě Williams nepodržel. Od té chvíle tu byly týmy, které upřednostňovaly talent před penězi, což bylo pro mě dobře.“

Vážný zájem Ferrari

Hülkenberg měl také velmi blízko k dohodě s Ferrari, když italská stáj před sezónou 2014 zvažovala nahrazení Felipeho Massy. Ačkoliv byla smlouva již připravena, Ferrari se na poslední chvíli rozhodlo jako týmového kolegu Fernanda Alonsa angažovat Kimiho Räikkönena.

Při zpětném pohledu na celou situaci Hülkenberg připouští, že přestup do Ferrari byl velmi blízko, ale podle svých slov neztrácí čas úvahami nad tím, co by se mohlo stát.

„Víte, vypadalo to vážně. Zdálo se to být blízko. Probíhala jednání, právníci si vyměňovali smlouvy, ale na tom teď nezáleží. Nakonec k tomu nedošlo a zbytek je už historie.“

Hülkenberg není dost sociální, proto není v top týmu, myslí si Rosberg

Hülkenberg není dost sociální, proto není v top týmu, myslí si Rosberg

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Týmy by podle Verstappena mohly více využívat počítačových závodníků

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00