Hülkenberg se nemohl dostat z auta. Svatozář v tom nehrála roli, říká Whiting

Hülkenberg měl v úvodu závodu nehodu, po které jeho vůz skončil v hodně nepřirozené poloze.
Hülkenberg se nemohl dostat z auta. Svatozář v tom nehrála roli, říká Whiting

V souvislosti se zavedením svatozáře se uvádělo, že při některých nehodách může být složitější dostat jezdce ven z kokpitu. Vůz Hülkenberga se po nehodě v úvodu GP Abú Dhabí ocitl vzhůru nohama, ale podle Whitinga svatozář situaci nekomplikovala.

„Ne, vůbec ne,“ řekl Whiting. „Věděli jsme, že je v pořádku. Nebyl tam důvod dělat si starosti. Za těchto okolností je to rutinní záležitost. Musíte vrátit auto zpět na kola. Jakmile je vůz vrácen na kola, což se samozřejmě muselo udělat opatrně, dostal se ven sám.“ 

„Náš lékařský delegát byl více než spokojený se způsobem, jakým to proběhlo. Všechno fungovalo přesně tak, jak mělo.“

Hülkenberg v rádiu řekl, aby ho dostali ven a že je tam oheň. Plameny v zadní části vozu maršálové uhasili. 

„Při takové nehodě je rádio automaticky přesměrováno na ředitelství závodu, abychom měli okamžité informaci. Jezdci obvykle řeknou, že jsou v pořádku, nebo že jsou ok. Informaci předáváme lékaři, který je na cestě na místo, takže vědí, že nemusí spěchat, aby dostali auto do správné pozice a jezdce ven.“

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Podle Whitinga svatozář při nehodě spíše pomohla. „Tohle je jedna z těch nehod, při které má svatozář pomoci, protože si si myslím, že jezdci zabezpečí více místa.“

„Možná jste viděli některé z testů, které jsme udělali během testovací fáze svatozáře. Vůz jsme převrátili a ujistili se, že se jezdec může skutečně dostat z auta. To byla jedna z věcí, u které jsme chtěli vědět jistě, že je možná.“

Neviděl jsem ho, byl to závodní incident, říká Hülkenberg [+video]

Neviděl jsem ho, byl to závodní incident, říká Hülkenberg [+video]

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Alonsa loučení s F1 překvapilo

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10