Hülkenberg: Grosjean je rád v hodinách, v prvním kole to ale není vhodné

Divoký úvod přinesla dnešní Velká cena Španělska vozů formule 1. Kolize v prvních zatáčkách po startu si vyžádala odstoupení tří pilotů.
Hülkenberg: Grosjean je rád v hodinách, v prvním kole to ale není vhodné

Romain Grosjean z týmu Haas se po startu z desátého místa posunul v úvodních dvou zatáčkách na osmou pozici. V dlouhé pravé zatáčce číslo 3 jel za svým týmovým kolegou Kevinem Magnussenem, ale ztratil přilnavost svého vozu a roztočil se.

Grosjeanův smyk způsobil velký oblak z pneumatik a jezdci jedoucí za ním toho proto příliš neviděli. Do Grosjeanova vozu nakonec narazili Nico Hülkenberg z Renaultu a Pierre Gasly z Toro Rosso.

„Narazil jsem do něj,“ řekl Hülkenberg pro BBC. „Viděli jsme, že se Romain roztočil a vrátil se zpátky na trať. Nemohl jsem nikam jet, bohužel jsem se mu nemohl vyhnout, on vzal svým vozem zadní část toho mého, a to byl konec mého odpoledne.

Celkově je ale (Grosjean) hodně rád během víkendu v hodinách, ale první kolo, kdy jsou všude kolem auta, pro to není úplně vhodné. Myslím, že se na to musí podívat a má nějaké úkoly na doma.“

Grosjean hájí své počínání

Grosjean k incidentu řekl, že nemohl zabránit tomu, aby do jeho vozu soupeři narazili. Podle Francouze byla akcelerace místo brzdění ve snaze reagovat na roztočení se přirozenou reakcí.

„Ztratil jsem kontrolu nad zadní částí vozu a co nejdéle jsem se snažil vrátit to zpět, ale nevyšlo to,“ řekl Grosjean pro Sky.

„Kdybych brzdil, vůz by směřoval stejným směrem. Zkusil jsem tedy zůstat nohou na plynovém pedálu, otočit se a alespoň nebýt čelem ke spoustě lidí. Nevyšlo to.

Nemyslím, že bych mohl dělat něco jiného. Podle mě je to normální lidský reflex, když se podíváte na (Nika) Rosberga v Malajsii v roce 2016 se (Sebastianem) Vettelem, Michaela (Schumachera) v Abú Dhabí v roce 2010. Upřímně, kdybych brzdil, zůstal bych stát uprostřed a bylo by to stejné.“

Gasly si myslí, že kdyby Grosjean zkusil brzdit, mohlo by to skončit jinak.

„Byl tam úplně bokem a kvůli tomu kouři jsem toho moc neviděl,“ řekl Gasly.

„Těsně před nárazem jsem viděl, že stojí a já pak neměl kam jet. Pokusil jsem se pustit řízení, ale náraz byl docela velký.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: GP Španělska ovládl Hamilton, Grosjean na startu sestřelil dva soupeře

20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10