Hülkenberg doufá, že prolomí smůlu a v Austrálii odjede víc než jedno kolo

Podle staronového pilota Force Indie se stáj Vidžaje Mallyi před začátkem nové sezony nachází v dobré formě, a tak by letošní závod mohl v jeho případě dopadnout lépe než ty předešlé.
Hülkenberg doufá, že prolomí smůlu a v Austrálii odjede víc než jedno kolo

Hülkenberg počínaje příštím týdnem vykročí do své čtvrté sezony v rámci kariéry pilota formule 1. V Albert Parku poprvé startoval v roce 2010 ještě coby pilot Williamsu, nedělní klání ovšem vinou kolize v úvodním kole nedokončil. Podobně dopadl také o dvě sezony později, když hájil barvy Force Indie. V loňském roce pak pro změnu do závodu vůbec nezasáhl, neboť jeho sauber měl potíže s palivovým systémem.

Němci tedy nezbývá než věřit, že se letos všechno konečně obrátí k lepšímu. “Už to jsou tři závody v Melbourne a já jsem stále nedokončil závodní kolo! Říká se, že smůla přichází natřikrát, takže doufejme, že pokus číslo čtyři bude lepší!“ podotýká Hülkenberg na úvod.

A příslibem, že by tomu tak opravdu mohlo být, jsou nedávno uplynulé předsezonní přípravy, v nichž se indický tým řadil k těm šťastnějším, co se spolehlivosti a počtu odjetých kilometrů týče. “Vůz od Jerezu velmi pokročil. V každém testu jsme učinili pokrok a já si myslím, že čas, který jsme měli k dispozici, jsme využili dobře. Během testování jsme si odškrtli spoustu věcí a nemyslím si, že jsme ve špatné formě. Vždycky toho můžete udělat víc, ale my jsme celkem dobře připraveni,“ hodnotí německý pilot.

“(Ve voze) se cítím pohodlně, ale myslím si, že během sezony bude tento pocit sílit. Vozy jsou ve srovnání s loňskem odlišné: rychlost v zatáčkách je nižší, protože je tu méně přítlaku a chování motoru je celkem jiné. Takže je to nová výzva a je obtížné jen na základě testů říct, jaké to bude během závodního víkendu. Jen doufám, že jsme konkurenceschopní a budeme moci bojovat o hodně bodů,“ dodává na závěr optimisticky Hülkenberg.

A jeho slova záhy potvrzuje také druhý pilot Force Indie Sergio Pérez. “Předsezonní testování nám dalo dostatek času na to, abychom poznali nové systémy, takže nepředvídám žádné problémy v prvním závodě. Myslím si, že se před Melbourne cítíme být velmi dobře připraveni. Během testování jste vždycky chvíli nahoře, chvíli dole, ale druhý bahrajnský test jsme zakončili v dobré pozici. Stále tu jsou oblasti, kde se musíme zlepšit, ale myslím si, že jsme odstartovali dobře a můžeme na tom teď stavět.“

“Nová pravidla jsou zajímavá a vozy představují celkem výzvu. Je tu teď méně přítlaku, ale více točivého momentu od motoru, takže je to celkem odlišný pocit. Také musíte myslet na to, jak hospodařit s palivem, a víme, že Melbourne je okruh s vysokou spotřebou paliva. Také tu jsou další věci, co se týče systémů na voze, se kterými se musíme vypořádat, takže je to o něco komplikovanější než loni,“ přiznává Mexičan.

Kromě nových technických regulí však na Peréze v letošním roce čeká ještě jedna výzva, a to v podobě angažmá u nového zaměstnavatele. Do Force Indie přešel na konci loňského roku poté, co se jej zbavil McLaren. “Vždycky je to dobrý pocit začínat s novým týmem. Měl jsem celou zimu na to, abych všechny poznal, a nyní se cítím být připravený. Tým je velmi hladový a já doufám, že tento rok dosáhneme velkých věcí,“ uzavírá.  

Další článek: Dennis: Rozpočtový strop by byl nekontrolovatelný

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10