HRT se přibližuje Virginu, Lotus stále před nimi

Na konci pole se rozložení sil nezměnilo. Nejlepší je stále Lotus. Rozdíl mezi Virginem a HRT se ztenčuje. Španělský tým ukázal, že kvalifikační limit by už pro něj neměl být hrozbou.
HRT se přibližuje Virginu, Lotus stále před nimi

Lotus
Také v Číně byl Lotus před Virginem a HRT. Heikki Kovalainen obsadil v kvalifikaci v Šanghaji devatenácté místo. Odjel přitom jediné kolo. "Po volném tréninku jsme věděli, že kvalifikace bude trochu složitější, protože teplota tratě byla nižší než včera. Ovlivnilo to chování auta. Máme problémy dostat pneumatiky do optimální teploty. V závodním tempu jsme ale určitě silnější," věří Fin. Dvacátý Jarno Trulli vytěžil dnes podle svých slov z auta maximum. "Stále pracuji na správném vyvážení, ale posouváme se dopředu a děláme dobrou práci," uvedl Ital. 

Virgin
Jedenadvacátý Jérôme d´Ambrosio ví, že se ještě musí hodně učit, ale je přesvědčen, že jde správným směrem. "Výsledky to dokazují," nechal se slyšet. Timo Glock bude stát na startovním roštu vedle něho. "Splnili jsme náš program, ale nedosáhli nejlepšího výsledku, což je zklamání. Při prvním výjezdu jsem měl problémy se zahříváním pneumatik, při druhém také nefungovaly správně. Změny, které jsme udělali mezi volným tréninkem a kvalifikací, tak nevedly k lepšímu," uznal Němec. "Myslím, že jsme byli dost konzervativní, ale třeba nám to pomůže v závodě." Šéf týmu John Booth byl rád, že se tým po pátečních problémech, kdy hrozilo nesplnění kvalifikačního limitu, dostal znovu do hry."

HRT
Obě hispanie se opět bez problému kvalifikovaly do závodu. Tým přitom plánuje nasadit výraznější vylepšení až v Turecku. Vitantonio Liuzzi zajel třiadvacátý nejrychlejší čas. "Z druhé sady pneumatik jsme mohli dostat víc, byli jsme trochu nedotáčiví. Snížili jsme ztrátu na Virgin, což byl náš cíl. Vzhledem k tomu, že jsme nenasadili všechna naše vylepšení, byla kvalifikace pozitivní. Jsem si jistý, že můžeme s Virginem závodit víc než v Malajsii," je přesvědčen Ital. "Jsme konkurenceschopní na měkčích i tvrdších pneumatikách a kvalifikační limit sto sedm procent by pro nás už neměl být problém. Teď se musíme zaměřit na vývoj auta a zkusit dojet před našimi hlavními soupeři." Narajn Kartykejan odstartuje z posledního místa. Kvalifikační limit splnil s rezervou 1,5 sekundy. "Myslím, že jsem mohl být i rychlejší a zajet lepší čas. Potřebuji odjet co nejvíc kol, mým cílem je dokončit závod," řekl Ind.

Další článek: GP Číny 2011 - sobota