Cíle nových týmů se v Šanghaji nemění. Úspěchem pro každý tým bude, když doveze do cíle oba vozy. Pozitivně naladěni jsou u HRT, Virgin a Lotus již jsou na dohled.
V umístění nových týmů je velkých překvapení poskrovnu - jejich piloti
obsadili posledních šest míst. Nejlépe z nich dopadl Timo Glock.
"Byla to dobrá kvalifkace a mám z ní radost, přestože jsem měl jen
jedno čisté kolo," řekl Glock. První jízdu mu pokazil pomalu jedoucí
Rubens Barrichello. Po potížích v pátečních trénincích je dnešní výsledek
příjemným překvapením. Na "zbytek světa" Glock ztratil dvě vteřiny.
Lucas di Grassi za svým týmovým kolegou zaostal. Napomohla tomu i jezdecká
chyba, která Brazilce stála tři až čtyři desetiny.
U Lotusu z kvalifikace příliš nadšení nebyli. Dvacátý Trulli i jedenadvacátý
Kovalainen měli potíže se silným větrem v určitých částech okruhu. Šéf týmu
Tony Fernandes je alespoň rád, že se do Číny dostal. Jeho let byl jedním z posledních,
které neměly problémy způsobené prachem z islandských sopek. Mike Gascoyne
počítá, že v závodě by se týmu mělo dařit lépe, jelikož v trénincích se
soustředil zejména na jízdy s velkým množstvím paliva.
Piloti HRT obsadí poslední řadu. To samo o sobě jistě není šokující
informace. Je ovšem nutné sledovat ztrátu španělského týmu. Ten splňuje slib a
své manko na ostatní rychle snižuje. Na di Grassiho Bruno Senna ztratil již
pouze sedm desetin. Trochu starosti ovšem pilotům dělá možnost deště. Za mokra
narozdíl od ostatních týmů HRT nenatestovalo ani kilometr. Colin Kolles proto
nedokáže odhadnout, jak se jeho vozy za těchto podmínek mohou chovat.